Start > Körkortsforum > Teorin här vs Boken

Teorin här vs Boken

Alva 2016-01-27 09:38 ! Citera #
Hej!

Ska skriva teoriprovet om två veckor och är mitt uppe i plugget. Har varit inne och läst en del i forumet här och näst intill alla rekommenderar att läsa mycket i körkortsboken och gärna flera gånger. Jag undrar hur teorin här på körkortonline skiljer sig mot teorin som finns i boken? Eller är det kanske ingen skillnad alls?
Gäst 2016-01-27 11:04 ! Citera #
Det är väl ungefär samma, men boken is the shit! Att bara pränta in frågor, är trams. Punkt!
Gäst 2016-01-27 11:07 ! Citera #
Gäst 2016-01-27
Det är väl ungefär samma, men boken is the shit! Att bara pränta in frågor, är trams. Punkt!
Tror teorin som avses är de 40+ textsidorna på https://korkortonline.se/teori/ och inte själva frågorna. Läs båda vettja :)
Alva 2016-01-27 12:52 ! Citera #
Gäst 2016-01-27
Tror teorin som avses är de 40+ textsidorna på https://korkortonline.se/teori/ och inte själva frågorna. Läs båda vettja :)
Yes precis. Frågorna fattar jag själv är lite si sådär och oavsett måste all teori sitta, inte bara frågorna vid provtillfället. Det får nog bli att läsa båda.. Blir ju knappast sämre så haha! :D
Jossan88 2016-01-27 16:11 ! Citera #
Teorin härinne tar bara upp en bråkdel av vad boken har, kanske inte så konstigt egentligen :)
Så jag skulle råda dig att läsa boken i första hand, denna sida är bara bra att ha som ett komplement till körkortsutbildningen. Jag skulle absolut inte förlita mina teorikunskaper på att endast läsa denna sida :D
WE 2016-01-27 16:15 ! Citera #
Jossan88 2016-01-27
Teorin härinne tar bara upp en bråkdel av vad boken har, kanske inte så konstigt egentligen :)
Så jag skulle råda dig att läsa boken i första hand, denna sida är bara bra att ha som ett komplement till körkortsutbildningen. Jag skulle absolut inte förlita mina teorikunskaper på att endast läsa denna sida :D
En bråkdel är väl att ta i? Kan du nämna något exempel? :? Här inne har jag lärt mig flera statistikuppgifter som kom på provet, men som INTE står i Körkortsboken!
Alva 2016-01-27 17:23 ! Citera #
Jossan88 2016-01-27
Nej misstänkte att det kunde vara så, men tycker samtidigt att det finns förhållandevis mycket teori här också. Kändes vettigt att höra mig för i alla fall. Boken it is! :D
WE 2016-01-27 17:42 ! Citera #
Alva 2016-01-27
Nej misstänkte att det kunde vara så, men tycker samtidigt att det finns förhållandevis mycket teori här också. Kändes vettigt att höra mig för i alla fall. Boken it is! :D
Som sagt, jag fick en fråga på riktiga provet som stod här i teorin om olyckor (https://korkortonline.se/teori/olyckor/), men INTE i boken! Jag kuggade med 48 på provet och hittade hit via google just eftersom jag sökte efter den frågan jag minns att jag aldrig sett i boken. Nu har jag lärt mig den uppgiften tack vare körkortonline 8-)
Gäst 2016-01-27 18:23 ! Citera #
Gäst 2016-01-27
Jag läste ungefär halva teoriboken och klarade provet så boken är faktiskt inte så jäkla viktig
Gäst 2016-01-27 20:54 ! Citera #
Gäst 2016-01-27
Jag läste ungefär halva teoriboken och klarade provet så boken är faktiskt inte så jäkla viktig
Jo. Det är den. Oavsett vad folk säger, står jag fast vid min åsikt. Finns ju en orsak till varför man får en bok + att körläraren säger det. De säger inte så bara för att jävlas. Hur mycket teori minns du om jag får fråga? Din kunskap kommer försvinna, pga du inte fått djupinlärning. Är man inte villig att läsa boken, ska man inte ha körkort. Punkt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo