Start > Körkortsforum > Teoriprov imorn!!!!

Teoriprov imorn!!!!

Gäst 2016-01-26 18:52 ! Citera #
Nån som har någon erfarenhet av elevcentralens frågor och tyckte att dom var lättare eller svårare i jämförelse med det riktiga teoriprovet?
Vet att det är så individuellt, men jag har mitt prov imorn och jag tycker att elevcentralens frågor verkar vara väldigt lätta och där blir jag nojjig att riktiga frågorna ska vara jätte svåra. :?
Gäst 2016-01-26 21:17 ! Citera #
Jag tyckte att frågorna låg på ungefär samma nivå.

Det som är viktigt att tänka på, är att läsa frågorna riktigt noga, studera även bilder noga, om sådana förekommer.
Du måste verkligen se till att du inte missar viktig information. Tex om en fråga lyder såhär: vart får du inte köra in?

Läs noga, så att du förstår att de frågar efter förbud. Lätt att missa. Tycker jag.

Det är omformulerade frågor, så vissa kan man känna igen, men många frågor fick iallafall jag tänka till på.

Ta små mikropauser ibland. Titta ut genom fönstret om det är möjligt (finns vissa restriktioner om vart man får kolla). Dessa mikropauser hjälpte mig att fortsätta vara fokuserad.

Samt att läsa alla frågor noggrannt.

Om det är nån fråga som är svår, markera den, och gå vidare så länge. När alla frågor är besvarade, går du tillbaka till de markerade frågorna. Finns det tid, rekommenderar jag att du går igenom provet igen, med alla svar och läser noggrannt.

Ta den tid du behöver! Jag satt tiden ut, och klarade mig med 58 rätt. Tror risken att man kuggar, är större om man stressar igenom provet.

Lycka till imorgon! Skriv gärna hur det går
Gäst 2016-01-27 08:38 ! Citera #
Lycka till alla som ska göra provet och jag håller tummarna för er!! Jag ska kämpa mig att pluga och övningkör just nu :)
Gäst 2016-01-27 11:31 ! Citera #
KLAR NU OCH JAG KLARAAAADE DET!!!!! 61/65 :lol:
Gäst 2016-01-27 13:07 ! Citera #
Gäst 2016-01-27
KLAR NU OCH JAG KLARAAAADE DET!!!!! 61/65 :lol:
GRATTIS!!
Gäst 2016-01-27 14:41 ! Citera #
Grattis!!
Gäst 2016-01-28 10:31 ! Citera #
IDAG TOG JAG KÖRKORTET!!
Gäst 2016-01-28 15:57 ! Citera #
GRATTIS!!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I går 20:00
3
2024-11-20 20:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest