Idag hade jag min tredje uppkörning och blev godkänd! Jag blev väldigt överraskad eftersom jag tyckte att jag körde skitdåligt, definitivt sämre än mina tidigare uppkörningar. Det var lixom nära på att jag gav upp totalt mitt i, men höll humöret uppe medan jag spenderade resterande delen av uppkörningen med att vara bombsäker på att jag var kuggad. Gjorde lite misstag som typ lite sent filbyte ut från motortrafikled, onödigt stopp vid rondell, kunde ha kört tidigare vid stoppskylt istället för att vänta på en bil långt bort och missuppfattade en situation där jag trodde högerregeln gällde men det gjorde den inte.
Grejen var den att när dessa situationer uppkom påpekade jag detta lite muttrande till mig själv, t. ex: fan jag kunde ju ha åkt där, detta är ju inte alls högerregeln osv..
Detta tror jag var en av anledningarna till att jag inte kuggade, förutom det faktum att det inte var misstag som kunde ha orsakat en trafikfara (vilket inspektören påpekade), att jag visade att jag kunde hur man egentligen skulle göra.
Så mitt tips är att vid vissa situationer som man känner sig osäker elr sker ett mindre misstag, tänk högt! Även det faktum att om du tror att du är kuggad och att du är skitdålig, sluta tänk på det och fokusera på din körning. Vad resultatet blir är ett senare problem som man kan ta itu med då.
Ha det gött, och kör försiktigt därute!