Start > Körkortsforum > Pengar tillbaks för outnyttjad…

Pengar tillbaks för outnyttjade lektioner - STR cert trafikskola?

Gäst 2016-01-18 12:45 ! Citera #
Hej, en liten snabb fråga för er som gått eller vet något om detta.

Jag avtalade med en trafikskola som tillhör STR i november för att ta körkort under februari, påpekade att detta var min deadline, pga kraven för att ta teori & uppkörning är att man har gjort risk ettan och tvåan så hinner jag inte ta körkortet för min deadline då riskettan är så sent uppbokat i januari månad att de faller på samma dag som teorin.

Jag har 5 lektioner kvar, kan jag få pengar tillbaka för dessa då jag inte har någon nytta av dem då ja inte hinner göra uppkörning & teori provet? kollat lite på STRs hemsida och de enda som jag kan se är typ detta.

Skyldighet att avråda
En näringsidkare har i vissa fall en skyldighet att avråda konsumenten från att låta utföra en tjänst. Om
en tjänst med hänsyn till priset, värdet av föremålet för tjänsten eller andra särskilda omständigheter
inte kan anses vara rimlig nytta för konsumenten, ska näringsidkaren avråda honom från att låta utföra
tjänsten. Om det först sedan tjänsten har börjat utföras visar sig att den inte kan anses vara till rimlig
nytta för konsumenten eller att priset för tjänsten kan bli betydligt högre än konsumenten hade kunnat
räkna med, ska näringsidkaren underrätta konsumenten om förhållandet och begära hans anvisningar.

det är typ 4200kr så de är ändå något jag kan ha nytta av senare tycker jag, plus får övningsköra med en privat person så de kanske kan gå till bensinen då tycker ja.

Vad tror ni? har jag rätt för att få pengar tillbaka? Inget är bokat då jag hade en liten disput med dem tidigare och avbokade?
Gäst 2016-01-26 06:24 ! Citera #
Hur går det för dig?
Gäst 2016-04-14 09:39 ! Citera #
Du har rätt att få tillbaka dina pengar för outnyttjade körlektioner MEN trafikskolan har rätt att ta ut 10% i administrativa avgifter samt eventuellt mellanskillnaden upp till ordinarie pris om du köpt ett rabatterat paket, typ startpaket eller liknande. Ofta får man körlektioner lite billigare om man köper paket så den rabatten förlorar man när man får tillbaka sina pengar.
Gäst 2019-06-11 11:46 ! Citera #
Jag gick i en skit körskola som heter kullen de är med i STR och paketet jag köpte ingick uppvärmning innan uppkörning samt lån av bil vid uppkörning fick inget av detta han som äger skola sa att det fanns inga lediga tider för och ha uppvärmning innan uppkörning

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor