Start > Körkortsforum > Halkan 25/1

Halkan 25/1

Gäst 2016-01-15 19:27 ! Citera #
Nu är de dags för halkan nästa Måndag på bultoftabanan och har hört folk blivit godkända och underkända
Är de svåra banor?
Hur många fel gjorde ni?
Jossan88 2016-01-15 19:32 ! Citera #
Gäst 2016-01-15
Nu är de dags för halkan nästa Måndag på bultoftabanan och har hört folk blivit godkända och underkända
Är de svåra banor?
Hur många fel gjorde ni?
Jag har aldrig kört där, gjorde min halkkörning i Kumla (Ytong banan)
Man kan bara bli underkänd om man missköter sig och inte följer det personen säger över radion.
Eller man leker runt alldeles för mycket.
Passa på och njut, för det är den bästa och roliga körlektion som du kommer ha :D
Gäst 2016-01-15 19:34 ! Citera #
Vad händer om man missar ett ord vad personen säger inom radio då? va gör man då? :) de går jo inte liksom repetera
Jossan88 2016-01-15 19:43 ! Citera #
Gäst 2016-01-15
Vad händer om man missar ett ord vad personen säger inom radio då? va gör man då? :) de går jo inte liksom repetera
Där vi körde så kunde man svara om man inte hörde vad han sa, jag gjorde det en gång då jag inte hörde vad han sa eftersom det sprakade ganska mycket i radion :)
Tina 2016-02-13 23:11 ! Citera #
Hej! Jag gjorde halkbanan för ett tag sen (2-3 veckor sen tror jag). Vi var totalt 6st. Alla utom jag och en till kille höll på att underkända. Helt ärligt. MEN, problemet för alla dom fyra andra var att dom hade stora problem med det svenska språket. 2 av dom hade tolk, 2 hade inte. Alla dom gjorde massor med fel, i och med att dom inte förstod instruktionerna. Är så enkla saker, liksom köra i en hastighet som läraren säger, bromsa vid en plats läraren berättat. Du får all instruktion väldigt tydlig. Det slutade iaf med att vi höll på väldigt länge men alla blev godkända. Så ja, jag tror det är riktigt svårt att bli kuggad på det. Tycker nästan alla dom där fyra borde ha fått göra om, för tror inte dom lärde sig något av det.....

Hur som helst, är det roligaste jag gjort! Sjukt kul!! Lycka till :)
Jossan88 2016-02-14 14:53 ! Citera #
Tina 2016-02-13
Hej! Jag gjorde halkbanan för ett tag sen (2-3 veckor sen tror jag). Vi var totalt 6st. Alla utom jag och en till kille höll på att underkända. Helt ärligt. MEN, problemet för alla dom fyra andra var att dom hade stora problem med det svenska språket. 2 av dom hade tolk, 2 hade inte. Alla dom gjorde massor med fel, i och med att dom inte förstod instruktionerna. Är så enkla saker, liksom köra i en hastighet som läraren säger, bromsa vid en plats läraren berättat. Du får all instruktion väldigt tydlig. Det slutade iaf med att vi höll på väldigt länge men alla blev godkända. Så ja, jag tror det är riktigt svårt att bli kuggad på det. Tycker nästan alla dom där fyra borde ha fått göra om, för tror inte dom lärde sig något av det.....

Hur som helst, är det roligaste jag gjort! Sjukt kul!! Lycka till :)
Hej Tina!
Ja när det kommer till dom som inte har svenska som modersmål så borde alla ha tolkar med sig, för halkbanan är inget man bara ska göra, man måste förstå varför man gör den!!

Men huvudsaken var ju att du vart godkänd och hade en super bra dag, för jag håller med om att det är jätte roligt men ändå väldigt lärorikt att göra halkbanan :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov