Start > Körkortsforum > Körlektion 40 min

Körlektion 40 min

Gäst 2016-01-15 07:22 ! Citera #
Tja kör nu 80 min men vill ändra till 40 min för har kommit långt i mina moment så de e bara att köra lite runt hur snabbt går 40 min? vad hinner man göra ?
Jossan88 2016-01-15 09:09 ! Citera #
Gäst 2016-01-15
Tja kör nu 80 min men vill ändra till 40 min för har kommit långt i mina moment så de e bara att köra lite runt hur snabbt går 40 min? vad hinner man göra ?
40 minuter går väldigt fort, jag körde bara 40 minuters lektioner. Nån gång hade jag dubbellektion, men det var inte ofta. Eftersom du verkar vara i slutet av din körutbildning så är det nu bara lite finslipning på vissa detaljer. Och då räcker 40 minuter gott och väl :)
Gäst 2016-01-16 07:56 ! Citera #
På min skola rekommenderade dom dubbellektioner oavsett hur långt fram man var. Detta för att man inte hann så mycket på 35 minuter. En enkellektion kunde man ha tex vid säkerhetskontroll, och uppvärmning inför uppkörning.

Naturligtvis fick man ha 35 minuters om man ville, men jag hade 70 minuters lektioner, för att det rekommenderades. Var dock på helt frivillig basis.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo