Start > Körkortsforum > Nervös att köra i större städe…

Nervös att köra i större städer

ny körkortstagare 2016-01-13 14:32 ! Citera #
Har tagit mitt körkort igår och idag körde jag till örebro blev orolig och stressad på hur folk kör de hade till och med väjningsplikt innan de körde på motorvägen men sket i det och jag var tvungen att bromsa tur att jag hade min man som satt bredvid mig bor nämligen i kumla så det är rätt lungt här. Är orolig att köra själv till större och mer trafikerade ställen ????? Har ni känt likadant när ni tog era körtkort? Och kommer det släppa efter ett tag? Är orolig att jag kommer vara så hela tiden och inte vågar köra till örebro själv????
Gäst 2016-01-20 13:20 ! Citera #
Jag övningskörde på körskola i Örebro och den stan är inte nått speciell att köra i enligt mitt tycke(kört i värre). Visst var det lite stressande att köra i Örebro under rusning direkt efter att jag tog körkort men det är en vana att köra i städer.
Jag vet vad du menar med att dom ”sket i väjningsplikt innan motorväg” har själv fått nita några gånger för att folk inte ser sig för när dom kommer fram till skylten inne i Örebro vid motorvägen på några ställen.
Tänk så här Örebro är en liten stad att köra i finns betydligt större städer att köra i som har värre trafikbild än Örebro har. Börja köra i Kumla/Hallsberg i början sen är det bara att börja röra sig in i Örebro mer och mer ju säkrare du känner dig av att köra i staden behöver ju inte åka när det är värsta rusningen på dagarna direkt i början..
Gäst 2016-01-21 15:22 ! Citera #
Det enda som kan hjälpa dig med detta är att du sätter dig i bilen och kör omkring i Örebro :)
Örebro är ju en ganska liten stad att köra i, dessutom tycker jag att dom kör bil bättre i Örebro än vad dom gör i Eskilstuna eller Norrköping, båda dom städerna verkar totalt ovetandes om vad högerregel är :D :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor