Teoriprov om några dagar, några tips?
Hej! Jag har teoriprov i den kommande veckan (panik
) har ni några tips på vad man kan tänka på eller hur man kan förbereda sig?? Hade varit intressant att läsa !
Ända sättet att förbereda sig för teoriprovet är att man har läst på teorin
Tips är oväsentligt då alla pluggar på olika sett..
Lycka till!
Alla pluggar på olika sätt. Även om en studieteknik innebär det inte att den funkar för alla. Men kan ändå berätta hur jag gjorde.
Jag läste boken många gånger. (Kunskaperna fastnade inte direkt för mig) Gjorde tester, och insåg att jag hade stora kunskapsluckor. Läste boken igen, och strök under viktig information, samt ritade bilder, tabeller osv för att få en klarare bild.
Gjorde nya tester, och klarade dom. Fast när ett test var slut, gick jag igenom vilka områden jag var svag på.
Arbetade också i studiehäftet som följde med när man köpte bokpaketet. Köpte via körskolan, och då ingick körkortsboken 24 (köpte den 2013), studiehäfte, vägmärkeshäfte och vägmärkestest. Hade jobbat ur både studiehäftet och vägmärkestestet när jag kom till teoriprovet.
När jag pluggade, körde jag hela tiden boken, och testade mina kunskaper genom proven. Visst lärde man sig en del av frågorna, men den mesta kunskapen kom genom böckerna.
Lärde mig också lite teori genom körlektionerna, samt att fråga vid osäkerhet.
Så jag rekommenderar starkt att läsa i böckerna.
Jag håller med om att det bästa sättet att plugga teorin på är att läsa böckerna!
Visst kan man göra test efter test, men den mesta och bästa kunskapen får man via böckerna.
Jag läste körkortsboken 3-4 gånger samtidigt som jag gjorde tester och mängdtränade med bilkörningen privat.
Hej
Mitt tips till er som ska teorin är att
LÄS BOKEN , gå inte så mycket på appar hit och dit, jag gjorde det och till slut insåg ja att boken var det bästa. Dra ut de viktigaste ur boken ur alla stycken och skriv ner det ... tro mig det hjälper! jag lyckades med det .
Lycka till !!!
De bästa man kan göra är att ta de jäkla kortet!
Håller med! I början var jag lat, och använde appar, hemsidor och alla möjliga tester. Tillslut insåg jag att jag aldrig skulle lära mig något på det där sättet, så efter att ha tagit en paus med körkortet, så började jag läsa boken istället, och då lärde jag mig saker + att körningen blev mer flytande och säker.
Så läs boken är det bästa man kan göra.
Hej jag har inte läst boken aldrig ja har läst bara i trafikskola i datum och klarade teoriprov. 5.9 poäng. Lycka till
Att läsa boken är viktigast! Pluggar man bara prov på internet och appar, kommer kunskapen försvinna!!!
Att läsa boken är viktigast! Pluggar man bara prov på internet och appar, kommer kunskapen försvinna!!!
Helt rätt!
Men många verkar bara plugga för att klara provet, inte för att lära sig och veta efter provet är klart vad allt betyder.
Väldigt sorgligt tycker jag då dom leker med deras och andras liv!
Ja. Det är en sak att fuska i skolan och lata sig. Men hur har man ens hjärta att slarva med körkortsteorin när det handlar om ens och andra människors liv? Jag tycker faktiskt inte man är redo för körkort om man inte är villig att lägga ner sig.
Personligen var jag extremt omogen som 16 och vägrade läsa teori. Men körkort skulle jag ha. Och när jag väl pluggade, gjorde jag massa frågor, men lärde mig inte ett skit, för klarade inte ett enda test. Och gjorde jag det, var det glömt efter 5 minuter. Och förstod inte sammanhangen. Allt var en enda röra.
Så tog en paus, och nu i höstas bestämde jag mig, efter att nästan alla mina kompisar fått körkort före mig (är äldre än dom). Och då läste jag boken många många gånger. Och då klarade jag testen med en dans, o nu fastnade teorin. Glömde inte efter 5 minuter. Visst, jag är långt ifrån ett proffs på bilkörning, men tack vare boken, vet jag rent teoretiskt hur jag bör bete mig i trafiken för att undvika olyckor.
Boken räddar liv!!! (För att ingen ska misstolka det, så menar jag att olycksrisken minskar om man kan teori, genom att ha läst boken, den elimineras inte).
Senaste foruminläggen
Rubrik