Start > Körkortsforum > Tips: hålla uppkörningen hemli…

Tips: hålla uppkörningen hemlig

Z 2016-01-07 11:14 ! Citera #
Halloj!

Tänkte bara tipsa om en grej, och det är att hålla uppkörning/teoriprov/övningskörning osv hemligt. Låter kanske konstigt men det är det bästa jag gjort helt ärligt!

Den enda som har vetat om vart jag ligger i min utveckling, är min pappa som jag övningskört med. Resten av familjen/vännerna har inte haft någon aning. De har vetat om att jag övningskört en del, men att det kommer ta ett par månader till.

Anledningen att jag tipsar om detta är av två olika anledningar.

1. Man slipper pressen på sig, om man berättar för alla vilken dag man har uppkörning (som mina vänner gjort) och man kuggar, så är det laaagom jobbigt att alla runt om en frågar hur uppkörningen gick och man måste berätta att man inte klarade det. Speciellt om man kuggar flera gånger.

2. Det är så SJUKT roligt att överraska alla när dagen kommer då man får körkort. Jag överraskade både min familj och min bästa vän, och dom blev så himla chockade och överlyckliga - eftersom det kom så plötsligt. De trodde att jag hade måånader kvar, och plötsligt en dag överraskar jag dem. Man kan göra det till en rolig grej, och det är jag så glad att jag gjorde. Ingen fattade något och de tyckte att det var en kul grej att vi höll det hemligt.


Det här är iallafall ett tips som jag själv tycker är grymt bra, kanske inte så alla vill ha det, men jag lovar att det känns jättebra! :D
Gäst 2016-01-07 14:29 ! Citera #
Jag gjorde likadant! Folk runtomkring visste att jag övningskörde, men jag sa aldrig hur långt jag var i utbildningen. Berättade bara för familjen, och några kompisar, som jag ville ha pepp av.

Det var skönt för då kunde man i lugn o ro lära sig det som var kvar, då jag har känt mig pressad tidigare, eftersom jag var en bit över 18, och var fortfarande körkortslös.

Så var faktiskt inte så farligt nervös vid proven, för att inte så många visste.

Så var ju lagom kul när man väl hade klarat det. Det blev liksom: Tada! Jag har körkort!
Ingrid 2016-01-07 16:04 ! Citera #
Har också gjort så! Berättade inte för en enda kotte vilka datum mina prov var. Tänkte att det skulle bli så roligt att se allas miner när de fick veta. Speciellt kompisar eftersom många av dom håller också på att ta och de flesta bokat proven. Alla trodde att jag inte hade bokat.
Teorin gick jättebra, jag fick 63/65 och kände mig så himla duktig!! Två veckor senare hade jag uppkörning men blev KUGGAD!! Planerat i flera veckor haha hur jag skulle berätta att jag tagit körkort. Men blev kuggad :( så nu måste jag vänta ytterligare några veckor innan jag kanske klarar det och då har några av mina kompisars prov varit.
Känns som karma haha. Ville tävla mot mina kompisar i smyg men nope det gick inte!
Funderar på att berätta för mina föräldrar när mitt nästa prov är men vill samtigt fortsätta hålla det hemligt när jag ändå gjort det så länge.
Gäst 2016-01-08 20:23 ! Citera #
Jag hade körprov dagen efter mitt skrivprov. Jag höll båda proven hemliga förutom för min mor, som körde mig till mitt körprov. Klarade lyckligtvis båda på första försöket, så då berättade jag för mina nära osv. Om jag nu hade berättat när jag hade prov för kompisar,släkten osv så skulle väldigt många ringa och fråga efter hur det gick. Då vore det inte så kul att behöva upprepa sig en massa gånger, och säga att man kuggade. Det kan ju skada självförtroendet om man ska behöva snacka om det hela tiden. Jag tänkte även framåt på hur uppkörningen skulle gå till, och förstod att om jag ska sitta och köra så bra som möjligt och vara uppmärksam på provet, så kan jag inte berätta för varenda kotte. Då kommer pressen bara öka under körningen, och jag skulle bara sitta där och tänka på vad jag ska säga till alla om jag inte klarar det.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 14:36
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest