Halloj!
Tänkte bara tipsa om en grej, och det är att hålla uppkörning/teoriprov/övningskörning osv hemligt. Låter kanske konstigt men det är det bästa jag gjort helt ärligt!
Den enda som har vetat om vart jag ligger i min utveckling, är min pappa som jag övningskört med. Resten av familjen/vännerna har inte haft någon aning. De har vetat om att jag övningskört en del, men att det kommer ta ett par månader till.
Anledningen att jag tipsar om detta är av två olika anledningar.
1. Man slipper pressen på sig, om man berättar för alla vilken dag man har uppkörning (som mina vänner gjort) och man kuggar, så är det laaagom jobbigt att alla runt om en frågar hur uppkörningen gick och man måste berätta att man inte klarade det. Speciellt om man kuggar flera gånger.
2. Det är så SJUKT roligt att överraska alla när dagen kommer då man får körkort. Jag överraskade både min familj och min bästa vän, och dom blev så himla chockade och överlyckliga - eftersom det kom så plötsligt. De trodde att jag hade måånader kvar, och plötsligt en dag överraskar jag dem. Man kan göra det till en rolig grej, och det är jag så glad att jag gjorde. Ingen fattade något och de tyckte att det var en kul grej att vi höll det hemligt.
Det här är iallafall ett tips som jag själv tycker är grymt bra, kanske inte så alla vill ha det, men jag lovar att det känns jättebra!