Klar med allt men nervös?
Okej så jag har läst boken en gång , kan alla trafikregler ..(nästan?) och gjorde 1000 frågor mer än 2 gånger ..what else? är jag redo ? vill ta det från första försöket!
Jag skulle läsa boken minst en gång till, eftersom du skriver att du nästan kan alla trafikregler. Trafikreglerna är väldigt viktiga att kunna, annars blir uppkörningen svår att klara, eftersom man måste visa att man har teoretiska kunskaper där också.
Gör också lite tester, för att se vart det finns kunskapsluckor. Men lär dig inte svaren, utan se mer på vilka områden du har brister.
Det är viktigt att allt verkligen sitter. Nervös kan man va ändå. Jag hade förberett mig väl (lång historia), men va ändå sjukt nervös i väntan på provet.
Redo är du, när du känner att du kan det som står i boken. Du måste känna att du kan svara på en fråga, oavsett hur den är formulerad, om saker som står i boken. (Och som gäller ute i trafiken).
Om du måste fråga främmande människor i ett forum på nätet om du är redo, så är du inte redo!
Läs boken minst 1 gång till väldigt noga!
Jag läste igenom boken en gång, fast kom inte ihåg mycket alls för hatar att läsa böcker så kunde inte fokusera.... Gjorde alla tester fast dock på Elevcentralen, körde alla tills jag fick 70/70 69/70 rätt, cirka 10 tester fanns, kollade lite videos, googlade det jag tyckte jag hade svårare för för att det skulle sitta bättre, gjorde teoriprovet idag, 61/65! för mig räckte det med elevcentralens tester och lite videos och googling. Testerna på elevcentralen bör vara ungefär samma som här på körkort online, dock så vet jag inte om det kommer räcka att plugga bara datortesterna för just dig, alla är ju olika! Det viktiga är att du förstår innebörden med frågan så du inte bara lär dig alla datortesters svarsalternativ i huvudet och sen så får du samma fråga på provet fast omformulerad.
Personligen så handlar det inte om frågorna, utan om kunskaper.
Fick 52..
Senaste foruminläggen
Rubrik