Start > Körkortsforum > Uppkörning vid vinterväglag?

Uppkörning vid vinterväglag?

2016-01-14 20:37 ! Citera #
Körde upp idag allt gick bra men tänkte inte och körde ”för” fort på 100 väg. han tyckte de va för fort med 100 med tanke på det kunde va halt. Men men nya uppkörning bokad.
Gäst 2016-01-14 22:55 ! Citera #
2016-01-14
Körde upp idag allt gick bra men tänkte inte och körde ”för” fort på 100 väg. han tyckte de va för fort med 100 med tanke på det kunde va halt. Men men nya uppkörning bokad.
Nu vet jag inte vart du körde, men kan hålla med om att det är sällan man kan hålla samma hastighet som står tillåtet på skyltarna då vädret och vägarna är som dom är just nu.

Försökte själv köra i 70 på en 70 väg idag, men då var man som en puck på nyspolad is, fick sänka farten och bara köra i 50-55 km/h då det inte gick att köra fortare, men det är ju det som menad med anpassa hastigheten efter väglaget :D
soso 2016-01-15 22:53 ! Citera #
Det var synd att du inte klarade det.. var försiktig nästa gång och kör efter väglaget så ska du klara det.
2016-01-16 11:05 ! Citera #
Japp hade jag hålt 70-80 så hade jag haft kortet så de känns hårt. var så nervös. Men vet ni om man måste göra om allt på nästa uppkörning tex säkerhetskontrollen, parkering osv?
Jossan88 2016-01-16 17:06 ! Citera #
2016-01-16
Japp hade jag hålt 70-80 så hade jag haft kortet så de känns hårt. var så nervös. Men vet ni om man måste göra om allt på nästa uppkörning tex säkerhetskontrollen, parkering osv?
Om du klarade säkerhetskontrollen förra gången så är det ganska vanligt att du inte behöver få göra om den. Men det finns inget som säger att inspektören vill att du ska göra den, det avgör nämligen han/hon :)

Sedan kommer du få göra vissa delar ur din förra uppkörning, och att parkera kommer du med största sannolikhet få göra igen. Sedan kommer inspektören be dig göra om det som du kuggade på sist för att se om du har lärt dig. Men han/hon kan även be dig göra saker som du inte fick göra första gången.

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor