Start > Körkortsforum > Hur mycket tid spenderade ni?

Hur mycket tid spenderade ni?

Gäst 2016-01-06 15:58 ! Citera #
Hej!
Jag är lite nyfiken på hur er väg till körkortet gick till, alltså hur många körlektioner per vecka körde ni? Övningskörde ni samtidigt privat för att öva mer? Hur mycket tid spenderade ni på att plugga teorin? Jag vet att det är olika för alla då inlärningshastigheten är olika från person till person.
Jossan88 2016-01-06 19:49 ! Citera #
Gäst 2016-01-06
Hej!
Jag är lite nyfiken på hur er väg till körkortet gick till, alltså hur många körlektioner per vecka körde ni? Övningskörde ni samtidigt privat för att öva mer? Hur mycket tid spenderade ni på att plugga teorin? Jag vet att det är olika för alla då inlärningshastigheten är olika från person till person.
Jag hade 1 körlektion/veckan till och börja med, sedan mängdtränade jag privat med min handledare för att spara in pengar. Sedan tog jag någon enstaka körlektion med körskolan då och då för att visa att min planering går bra. Allt som allt tog jag 15 körlektioner innan min körlärare bokade bokade kunskaps&uppkörnings prov

När det gäller teorin så läste jag den konstant under hela min körutbildning.
Klarade körkortet på 8 månader, och under den tiden läste jag teorin samtidigt. Tog lite längre tid bara för att jag körde mycket privat som sagt, hade säkert kunnat klarat allt på bara 3-4 månader. Men jag ville inte stressa utan tog god tid på mig :)
Gäst 2016-01-06 21:01 ! Citera #
Gäst 2016-01-06
Hej!
Jag är lite nyfiken på hur er väg till körkortet gick till, alltså hur många körlektioner per vecka körde ni? Övningskörde ni samtidigt privat för att öva mer? Hur mycket tid spenderade ni på att plugga teorin? Jag vet att det är olika för alla då inlärningshastigheten är olika från person till person.
Om jag kommer ihåg rätt körde jag 2 körlektioner per vecka för det mesta om det inte till och med kunde bli tre på en vecka. Övningskörde hemma med under helger och liknade för att bara kunna öva mer.
La inte alls mycket tid på teorin gick nån intensivkurs för teorin på hösten/vintern(kommer inte ihåg exakt när) och läste boken ett par gånger innan jag innan jag skrev upp på våren.
Gäst 2016-01-07 11:48 ! Citera #
Okej. Tack för era svar! :)
Gäst 2016-01-09 21:14 ! Citera #
Min väg till körkortet var allt annat än spikrak. Det är en lång historia.

Men körde mycket privat i början, och en bit in i utbildningen tog jag 2-3 lektioner, men tog det inte så seriöst för var egentligen inte mogen, så vi kom liksom inte framåt med lektionerna. I samma veva tog jag också en paus med körandet av många olika anledningar.

Men från det att jag bestämde mig, körde jag lite hemma, men mest på skolan, 1 dubbellektion per vecka (70 min). Övade kanske 1-2 gånger hemma på det vi gjorde på lektionerna, eftersom jag hade svårt att köra med nån privat. Men lite övning hemma blev det somsagt.

Parallellt med lektionerna, läste jag teorin. Boken + tester för att se vart jag låg.

Tog 10 lektioner, och efter 2 månader bokades proven, som gjordes 1 månad senare. Så när jag väl tog tag i det på riktigt med en seriös och mogen inställning, tog det 3 månader totalt innan jag hade körkortet.

Men hade somsagt övningskört långt innan, så tog väl totalt 4 år från första körningen tills körkortet var mitt.
Gäst 2016-01-09 23:13 ! Citera #
Gäst 2016-01-06
Om jag kommer ihåg rätt körde jag 2 körlektioner per vecka för det mesta om det inte till och med kunde bli tre på en vecka. Övningskörde hemma med under helger och liknade för att bara kunna öva mer.
La inte alls mycket tid på teorin gick nån intensivkurs för teorin på hösten/vintern(kommer inte ihåg exakt när) och läste boken ett par gånger innan jag innan jag skrev upp på våren.
Kan lägga till att jag började övningsköra på allvar efter studenten i juni och hade uppkörningen i början av september(7e) som jag klarade. Så det tog runt tre månader för mig när jag väl började på allvar med körningen för att få mitt körkort.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo