Start > Körkortsforum > Ledsen

Ledsen

Pia 2016-01-05 20:27 ! Citera #
Hej
Ny här. Men idag hade jag uppkörningen 1:gången. Gick inte så bra eftersom instruktören tyckte att jag var för försiktigt i rondellen stannade enligt han vid varje vilket är många i Sollentuna tarter. Kört runt 30 lektioner med körskolan och hemma med min man. I början var det hemskt vi kom ingenstans med hemkörning det bråkades. Nu tycker jag att det har blivit bättre. Problemet är nu att körskoleläraren tycker inte att jag ska boka tid för nya lektioner utan öva hemma. Samtidigt tycker inte han att jag ska boka in nya prov. Det har inte känts bra med att köra med de. Olika lärare varje gång som förklarar på olika sätt? Känner mig hopplös och dum? Vet inte riktigt hur jag ska fortsätta ?
Tacksam för råd
En som övningskör 2016-01-05 21:06 ! Citera #
Sanningen är att du kan ta fler lektioner om du vill. Det kan man även göra om man har körkortet i handen. Skulle råda att du bokar in dig med en och samma lärare som du trivs bra med, du är kund i sammanhanget. På det sättet kan ni träna upp det som behövs, i det här fallet körvana och att du håller samma körtempo som dom övriga bilisterna. Det kanske är ett missförstånd från lärarens sida, att han inte förstått att du vill köra mer på skolan och tror att du vill köra övningsköra privat. Ring och boka!
Gäst 2016-01-05 21:32 ! Citera #
Tack det var exakt det läraren på uppkörningen sa idag. Att jag blir till en fara för andra om man stannar onödigt. Speciellt i rondellen. Funderar på att byta körskolan? Är det klokt?
Vet inte längre vem jag ska klaga på mig själv eller lärarna ?
Gäst 2016-01-05 21:38 ! Citera #
En fråga till stämmer det att Sollentuna uppkörningsområdet är typ det svåraste i Sverige ? Tyckte jag läste detta någonstans ?
Någon som vet ?
Hälsningar
Aaa 2016-01-05 21:47 ! Citera #
Om du vill köpa mer körlektioner varför din lärare vill inte det?han vill inte hjälpa dig mer kanske...prova annat trafikskola köpa 1 lektion och jämföra vem/vilken är bra/bäst/snäll..fick körlerare innan han bara pratar o pratar men han har kol på min fel ändå.om du kan inte träna hemma med din sambo hitta nån annan kan sitta brevid dig..det svart jag och min man bara arg också innan men jag måste klara köra och han att jag vill klara min körning.du kommer klara dig.annars du boka tid på uppkörningen hela tiden det lite träning ändå men dyrt..prova med annat lärare om du vill men 1 lektion e början..
Gäst 2016-01-07 07:23 ! Citera #
Din lärare bestämmer inte hur många lektioner du ska ta! Läraren kan alltid rekommendera, men han/hon bestämmer inte!

Ser ingen logik i att du varken ska boka fler lektioner eller prov. Ska du lära in det du fick anmärkning på, är körskolan den bästa hjälpen, eftersom de vet och är utbildade för att lära ut saker utefter de krav som krävs för att få körkort. En handledare kan inte lära ut på samma sätt (om den inte är insatt i kursplan B, pga den e körlärare eller annat).

Angående provsbokningen, så är det lite konstigt. Man borde ju boka ett nytt prov, och lite beroende på vad som behöver tränas, och hur mycket så bestäms tidsplanen utefter det.

Om du körde upp med trafikskolan, borde du vara tillräckligt klar med din utbildning, för att inom en snar framtid kunna köra upp igen, efter att ha finslipat på bristerna. Med andra ord borde det inte vara några problem att boka ett nytt prov. Vilken bakåtsträvande körlärare!

Ett godkänt prov är bara giltigt i 2 månader, så har du klarat teorin, behöver du alltså boka in en ny uppkörning inom det tidsspannet, om du inte vill skriva om teorin.

Boka in körlektioner du, med en lärare du känner dig bekväm med. Finns det ingen sån på din skola, så byt isåfall!

Tyvärr verkar skolan inte riktigt seriös. Jag anser att en seriös trafikskola, ska hjälpa sina elever med det dom behöver hjälp med, även kuggade prov. Och vill man ha körlektioner ska man få det utan argument.

Du kanske behöver några lektioner ifall du byter skola. Detta eftersom den nya skolan måste vara säker på att du är redo för prov, om du ska köra upp via dom.
Men det kan vara värt det i slutändan. Det ska ju ändå inte behöva vara massa strul osv under sin körkortsutbildning. Fast har du tur, kanske det räcker med 1-2 lektioner, eftersom du redan kört en del antar jag (eftersom du haft uppkörning).

Ett annat alternativ är ju att köra upp privat om möjligt.
Gäst 2016-01-07 17:54 ! Citera #
Tack tänkte faktiskt i de banorna. Hade gärna velat ha kontakt med skolan efter och gått igenom de punkterna jag behöver träna på med inget sådant. Har tänkt byta skolan men just nu är jag så deprimerad över bemötande och naturligtvis icke godkända uppkörningen. Känner mig mislyckad.
Tack för råd
Lina 2016-01-14 10:04 ! Citera #
Går du på körskola i Sollentuna? Jag gick i Täby men försökte träna så mycket som möjligt i Sollentuna på slutet just för att det är krångligt där med alla rondeller.
Gäst 2016-08-21 13:19 ! Citera #
Hur gick det sen om man får fråga
Gäst 2016-08-22 13:52 ! Citera #
Hejsan
Du ska fan inte vika ner dig på grund av en lärare klaga på dig! Det är bara att öva mer:)

Om du tänker istället att jag ska öva mer så kommer du lyckas!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest