Start > Körkortsforum > Uppkörning Uppsala

Uppkörning Uppsala

Gäst 2016-01-05 14:09 ! Citera #
Hade körprov i förmiddags. Väääääärldens mysigaste och snällaste inspektör. Jag var nervös som sjutton innan men han fick mig verkligen att slappna av. Var lite orolig över säkerhetskontrollen eftersom jag inte kände mig helt hundra på alla moment där men även det var som en dröm: han bad mig bara kolla spolarvätska fram o bak och vindrutetorkarna, sen tutan! Klart!
Så gick han även genom hur provet skulle gå till. Sen när jag var redo var det bara att köra!
Fick köra självständig körning mot mål, ett flertal cirkulationsplatser, korsningar, oskyddade trafikanter, vändning på lämpligt ställe, start i lutning, backa in på parkeringsplats, infart på och körning på landsväg samt högersväng på landsväg.

Allt gick helt obeskrivligt bra och han sa direkt efteråt att jag klarade det - ”det kände du själv, va?”, som han sa. Mycket tack vare honom skulle jag säga - sjukt lugn och avslappnad person. Gav verkligen intrycket av att det var helt mänskligt att göra ett o annat fel. Även om jag inte gjorde det så var det nog tack vare att han gav mig den känslan. Tog en körlektion innan uppkörningen för att värma upp och herregud, jag var så nervös och gjorde mängder av fel då! Körde för fort ett flertal gånger, fick motorstopp i en korsning, glömde blinka vid körfältsbyte m.m. m.m. Tänkte att ”det här kommer aldrig gå!”. Men på nåt sätt så blev jag av med nervositeten på den lektionen. Så ett tips är att köra innan!!!
Lycka till alla!!!
Gäst 2016-01-05 17:25 ! Citera #
Körlektion innan uppkörningen gör verkligen susen! Det hade jag, och personligen tycker inte jag den gick bra. Läraren fick bromsa mig flera gånger. Jag tänkte liksom att: inget körkort idag för mig inte.

Dock verkade läraren inte tycka att det gick så dåligt. Men aja.

Men uppkörningen gick jättebra! Inga problem, och klarade körkortet på första försöket. Så ja, uppvärmningslektion innan skriver jag verkligen under på!

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor