Start > Körkortsforum > Teoriprov innan 18?

Teoriprov innan 18?

Fundersam 2016-01-02 21:46 ! Citera #
Jag har redan körkort, så egentligen angår detta inte mig.

Men det finns ju dom som tar körkort på sin 18-årsdag.

Det jag undrar över är om dom gör bägge proven samma dag, eller om man får skriva teorin innan man fyllt 18?

(Huruvida man gör bägge proven samtidigt eller ej, är ju olika).
Gäst 2016-01-03 09:40 ! Citera #
Man kan inte skriva provet innan man har fyllt år..
Och man kan få göra bägge proven på samma dag, men jag hade 3 dagars mellan rum från teorin till uppkörningen.
Gäst 2016-01-03 11:22 ! Citera #
Det var det jag tänkte. Isåfall borde man ju göra bägge proven samma dag.

Fast personligen skulle jag aldrig ha modet att göra proven på min födelsedag. Skulle ju bli en misslyckad födelsedag ifall man inte klarade ett prov.
Niklas 2016-01-03 20:39 ! Citera #
Gäst 2016-01-03
Det var det jag tänkte. Isåfall borde man ju göra bägge proven samma dag.

Fast personligen skulle jag aldrig ha modet att göra proven på min födelsedag. Skulle ju bli en misslyckad födelsedag ifall man inte klarade ett prov.
Som ”gäst” redan har skrivit så kan man få göra proven samma dag, men det beror helt på vart man kör upp och om trafikverket har någon tid som passar både teori och körprov..
Vanligast är nog att det är nån eller några dagar emellan proven.

Jag skrev mitt prov på min 18-årsdag, och körde upp 2 dagar efter, klarade bägge på första försöket så det vart en kanon sommar för mig :)
Gäst 2016-01-04 22:16 ! Citera #
Niklas 2016-01-03
Som ”gäst” redan har skrivit så kan man få göra proven samma dag, men det beror helt på vart man kör upp och om trafikverket har någon tid som passar både teori och körprov..
Vanligast är nog att det är nån eller några dagar emellan proven.

Jag skrev mitt prov på min 18-årsdag, och körde upp 2 dagar efter, klarade bägge på första försöket så det vart en kanon sommar för mig :)
Härligt!! Körkort på sommarn ska man ha!

Skrev inte på 18-årsdagen. Gjorde snarare mina prov när jag var 19,5 år. Men klarade bägge proven jag med på första försöket lagomt till jul!

Hann med andra ord uppfylla mitt nyårslöfte.
Niklas 2016-01-05 08:54 ! Citera #
Gäst 2016-01-04
Härligt!! Körkort på sommarn ska man ha!

Skrev inte på 18-årsdagen. Gjorde snarare mina prov när jag var 19,5 år. Men klarade bägge proven jag med på första försöket lagomt till jul!

Hann med andra ord uppfylla mitt nyårslöfte.
Absolut, körkort på sommaren är kanon :)

Så underbart att kunna åka till badstranden eller nån grillfest med kompisarna utan att behöva tjata på föräldrarna om skjuts :)

Grattis till ditt hållande av nyårslöftet! :)
Gäst 2016-01-05 17:33 ! Citera #
Niklas 2016-01-05
Absolut, körkort på sommaren är kanon :)

Så underbart att kunna åka till badstranden eller nån grillfest med kompisarna utan att behöva tjata på föräldrarna om skjuts :)

Grattis till ditt hållande av nyårslöftet! :)
Haha tack! Fast nu har jag ju ett ganska svårslaget nyårslöfte haha :)

Ser fram emot sommaren när man kan åka till stranden, eller bara på vanliga roadtrips. Kan man ju nu med, men det är roligare på sommaren. Längtar så!! Men än så länge får jag öva mig mer på körningen så den blir ännu bättre!
Niklas 2016-01-05 19:54 ! Citera #
Gäst 2016-01-05
Haha tack! Fast nu har jag ju ett ganska svårslaget nyårslöfte haha :)

Ser fram emot sommaren när man kan åka till stranden, eller bara på vanliga roadtrips. Kan man ju nu med, men det är roligare på sommaren. Längtar så!! Men än så länge får jag öva mig mer på körningen så den blir ännu bättre!
Visst är det så att det är härligt med roadtrips :)
Gjorde en sådan i somras när jag åkte med kompis ner till Göteborg bara för att ha nått att göra :D

Dock så har bensinskatten höjts så sjukt mycket dom senaste dagarna, så frågan är ju om man kommer ha råd att göra sådana spontana resor igen om dom fortsätter att bara höja och höja skatten :)
Gäst 2016-04-04 12:35 ! Citera #
Nej, man får inte göra teori eller uppkörning innan man har fyllt 18 år. Däremot som många här har nämnt kan man göra bägge två på sin 18 års-dag. Själv gjorde jag både teorin och uppkörning på samma dag, dock inte min födelsedag utan efter tre månader, (23/3-16) med ca 2-3 timmars mellanrum, så att den möjligheten finns, fick 55/65 på teorin på första försöket men kuggade på uppkörningen. Så fick boka en ny uppkörning (29/3-16) en vecka senare och den blev godkänd tack o lov. Såå nu har jag haft KÖRKORT i ca en vecka!!
Adam 2018-03-04 19:49 ! Citera #
när kan man tidigast göra teoriprovet

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I går 21:53
2
I går 19:03
2
I går 13:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest