Start > Körkortsforum > Säkerhetskontroll

Säkerhetskontroll

Jossan88 2016-01-07 22:16 ! Citera #
Gäst 2016-01-07
Som gäst skriver, så ingår säkerhetskontrollen. Den måste man göra för att kunna bli godkänd! Så antingen gjorde du den omedvetet, eller så spelar du pajas. För du kan inte ha haft 4 uppkörningar utan en enda säkerhetskontroll.
Nej du herr Z!
Du kan inte ha genomgått 4 uppkörningar utan att göra en enda säkerhetskontroll.
Som dom båda ”Gästerna” har skrivit så ingår det alltid en säkerhetskontroll för att man ens ska kunna bli godkänd.
Och vanligtvis så brukar man starta varje uppkörning med en säkerhetskontroll. Och skulle det nu vara så att den första inspektören missar den, så är chansen väldigt väldigt liten att dom tre efterföljande inspektörerna missar samma sak.
Gäst 2016-01-07 23:25 ! Citera #
Gäst 2016-01-03
Jag var också mest nervös inför säkerhetskontrollen, och ansåg den vara svår. Men när man väl hade uppkörningen och fick anvisningarna, kändes det jättelätt. Nu hade jag tur och fick kontrollera däcken.

Men innan vi parkerade utanför trafikverket, så ställde jag o lärarn oss utanför på en annan parkering och gjorde en sista genomgång av säkerhetskontrollen. Så även fast jag var osäker innan, hjälpte det mycket att ha en sista repetition precis innan.

Om du är osäker på motorhuven, har jag ett litet minnesknep. Jag hade svårast för ljus och motorhuven. Hojta isåfall!
Vad är knepet? :) :)
Ts 2016-01-19 12:07 ! Citera #
Gäst 2016-01-07
Som gäst skriver, så ingår säkerhetskontrollen. Den måste man göra för att kunna bli godkänd! Så antingen gjorde du den omedvetet, eller så spelar du pajas. För du kan inte ha haft 4 uppkörningar utan en enda säkerhetskontroll.
Fast han skrev ju att han ställt in speglar o stol. De jag gjorde på min kontroll första provet så var de endast att sätta på reglage o Defrosten , de va de enda ja behövde göra . O resten av uppkörningarna behövde jag inte göra säkerhetskontrollen igen .

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest