Start > Körkortsforum > Kuggad i jakobsberg

Kuggad i jakobsberg

Gäst 2016-01-01 21:00 ! Citera #
Jävla inspektörer de har . :x

ska boka nästa gång nånstans i norra Sverige.
Gäst 2016-01-01 21:30 ! Citera #
Oftast är det inte fel på inspektörerna, utan föraren. Dock vill ytterst få inse det. Varför blev du kuggad?
Gäst 2016-01-01 23:05 ! Citera #
Bra skrivet, det är väldigt sällan fel på inspektörerna..
Så ta reda på vad du kuggade på och försök sedan att lära dig av dina misstag istället för att sitta på nätet och skylla på inspektören. Det var inte han/hon som körde, utan det var du!

Lycka till! :)
Gäst 2016-01-04 01:46 ! Citera #
Jag kuggade också i jakan. Fick köra en 6 växlad diesel Volvo som hade trasig broms, vilket han tilloch med sa. Sen fick jag backa runt ett hörn i ett område där till och med jag vet att det är väldigt mycket trafik vilket gjorde mig sjukt nervös när han sa att jag skulle göra det på den platsen men jakan kuggar väldigt många och det är helt ok var inte ledsen eller sur över det :)
Gäst 2016-01-04 10:21 ! Citera #
Anledningen till varför många kuggas på ett ställe är inte inspektörerna för hundrade gången!!!! Anledningen är att.proven bokas för tidigt!!!

Kan man inte inse det, utan skyller på inspektörerna, är man inte mogen för körkort!!! En mogen förare tar till sig av vad inspektören säger, och lär av sina misstag.

Om det är fel på bilen, och inspektörerna säger det, ska inte det påverka bedömningen. Blir man kuggad, har det troligen andra orsaker.

Punkt slut!
Gäst 2016-01-04 13:53 ! Citera #
Gäst 2016-01-04
Anledningen till varför många kuggas på ett ställe är inte inspektörerna för hundrade gången!!!! Anledningen är att.proven bokas för tidigt!!!

Kan man inte inse det, utan skyller på inspektörerna, är man inte mogen för körkort!!! En mogen förare tar till sig av vad inspektören säger, och lär av sina misstag.

Om det är fel på bilen, och inspektörerna säger det, ska inte det påverka bedömningen. Blir man kuggad, har det troligen andra orsaker.

Punkt slut!
HELT RÄTT!!!!

Äntligen någon som skriver hur det egentligen ligger till :D
Kuggar man så har man inte all kunskap eller är redo för att köra upp.
Så enkelt kan det vara, så snälla skyll inte ifrån er på bilen eller inspektören, det är bara ynkligt och patetiskt!
Gäst 2016-01-15 08:31 ! Citera #
Jag körde upp i Jakobsberg i december och klarade det på första försöket. Sista månaden innan min uppkörning körde jag 3-4 gånger i veckan och bara i Jakobsberg, för att lära känna området. Detta dämpade min nervositet väldigt mycket då jag kände till området bättre. Oftast är det nervositeten eller brist på kunskap som gör att man failar. Jag var också självklart nervös innan min uppkörning, men de var för bilen då jag valt köra upp med deras bil. Trots att jag kört ca. 8 olika bilar tidigare. Men då fanns bara nervositeten i början av körningen tills jag blev van efter några minuter.

Vi alla är olika och lär oss på olika sätt. Jag lär mig genom att göra saker så många gånger att de sätter sig i ryggmärgen så jag kan dämpa min nervositet. :)

Lycka till allihopa som ska köra upp överallt i landet.
Gäst 2016-01-16 08:16 ! Citera #
Gäst 2016-01-15
Jag körde upp i Jakobsberg i december och klarade det på första försöket. Sista månaden innan min uppkörning körde jag 3-4 gånger i veckan och bara i Jakobsberg, för att lära känna området. Detta dämpade min nervositet väldigt mycket då jag kände till området bättre. Oftast är det nervositeten eller brist på kunskap som gör att man failar. Jag var också självklart nervös innan min uppkörning, men de var för bilen då jag valt köra upp med deras bil. Trots att jag kört ca. 8 olika bilar tidigare. Men då fanns bara nervositeten i början av körningen tills jag blev van efter några minuter.

Vi alla är olika och lär oss på olika sätt. Jag lär mig genom att göra saker så många gånger att de sätter sig i ryggmärgen så jag kan dämpa min nervositet. :)

Lycka till allihopa som ska köra upp överallt i landet.
Bra tips!! Jag o min körlärare ”lekte uppkörning” några lektioner innan, samt att jag körde hemma. Så i och med att vi ”lekt uppkörning” kändes det som man redan gjort det flera gånger när det var dags på riktigt.

Var faktiskt konstigt nog inte så nervös innan, och under provet försvann all nervositet. Jag tyckte inte det var något märkvärdigt (förstår dock att andra kan tycka det är nervöst/jobbigt osv.)

Varför jag inte va nervös kan inte jag svara på. Men jag tror det var för att jag tänkte att det värsta som händer är att jag kuggar, o isåfall går inte jorden under, utan det är bara att försöka igen.

Kan tillägga att jag klarade båda på första, men hade kanske vart mer nervös vid ett omprov.

I vilket fall som helst så var det ett riktigt bra tips!!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest