Start > Körkortsforum > Förvirrad

Förvirrad

Sara 2015-12-31 00:07 ! Citera #
Hej, känner mig lite lost när det gäller teorin och uppkörningen. Kan allt lite hyfsad. Har tränat lite då och då men aldrig seriöst (ska göra det snart).

Men min fråga är, hur ska jag träna till teorin?? känner mig sååå förvirrad vid den delen, ska man läsa boken? svara endast på frågorna? Göra båda? vad gjorde ni?

Tacksam för svar :)
Jossan88 2015-12-31 00:31 ! Citera #
Sara 2015-12-31
Hej, känner mig lite lost när det gäller teorin och uppkörningen. Kan allt lite hyfsad. Har tränat lite då och då men aldrig seriöst (ska göra det snart).

Men min fråga är, hur ska jag träna till teorin?? känner mig sååå förvirrad vid den delen, ska man läsa boken? svara endast på frågorna? Göra båda? vad gjorde ni?

Tacksam för svar :)
Svårt att säga hur just du ska plugga, men plugga på samma sett som du gjorde inför ett prov i skolan.
Och självklart ska du läsa boken, det är bland det viktigaste du kan göra!

Jag pluggade såhär:
Läste körkortsboken 4 gånger
Gjorde alla proven som min körskola hade att erbjuda (8 pärmar med 70 frågor i varje pärm, samt datatester)
Köpte alla frågorna härinne på körkortonline
Samt gjorde gratis tester på ”gratisteori.se”

Var ute i god med teorin, att försöka plugga in allt dom sista dagarna är helt omöjligt!

Lycka till!
Gäst 2016-01-01 17:51 ! Citera #
Boken är a och o. Sen är det väldigt individuellt hur man lär sig. Men jag läste boken flera gånger, strök under viktiga saker, ritade ifall det behövdes, samt gjorde många tester på elevcentralen.

Och kunskaperna sitter kvar nu

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo