Start > Körkortsforum > Kuggad uppkörning Sollentuna

Kuggad uppkörning Sollentuna

Gäst 2015-12-30 10:34 ! Citera #
Hej,

Nu ska jag vara gnällig och skriva av mig. Helvete vad usel och värdelös man känner sig när man kuggat uppkörningen för första gången. Grät som ett litet barn av besvikelse.

Jag fick göra inre kontroll som gick bra, köra ut från Trafikverket i Sollentuna och fortsätta mot de två stora rondellerna vid Trafikverket. I andra rondellen åker en lastbil bakom mig i hög fart och jag vågar inte byta körfält pga lastbilen och väglaget. Därefter minns jag inte vad som hände.

Inspektören sa att jag har dålig framförhållning och att jag inte planerar i god tid. Fick underkänt på manövrering på motorväg och trafiksäkerhet i cirkulationsplats, sväng från landsväg och motorväg.

Idag känns det som att jag inte har någon som helst motivering för att prova köra upp igen.

Någon mer som har erfarenhet av Sollentuna?
Gäst 2015-12-30 16:35 ! Citera #
Gäst 2015-12-30
Hej,

Nu ska jag vara gnällig och skriva av mig. Helvete vad usel och värdelös man känner sig när man kuggat uppkörningen för första gången. Grät som ett litet barn av besvikelse.

Jag fick göra inre kontroll som gick bra, köra ut från Trafikverket i Sollentuna och fortsätta mot de två stora rondellerna vid Trafikverket. I andra rondellen åker en lastbil bakom mig i hög fart och jag vågar inte byta körfält pga lastbilen och väglaget. Därefter minns jag inte vad som hände.

Inspektören sa att jag har dålig framförhållning och att jag inte planerar i god tid. Fick underkänt på manövrering på motorväg och trafiksäkerhet i cirkulationsplats, sväng från landsväg och motorväg.

Idag känns det som att jag inte har någon som helst motivering för att prova köra upp igen.

Någon mer som har erfarenhet av Sollentuna?
Jag har inga erfarenheter av sollentuna, men jag förstår hur det känns. Kuggade också min första gång men tog den sen på andra försöket, vilket du säkert också kommer att göra. :)
Hade samma problem just det med rondeller och planeringen inför dessa. Mitt tips inför nästa uppkörning är att du tränar rejält på planering. Jag gjorde det och lärde mig inom kort tid att planera innan de och sakta in i god tid, samt att veta på ett bättre sätt vilka luckor som är bäst.

På min andra gång fokuserade han mycket på rondellerna eftersom de var det jag tidigare hade kuggat på. Detta kommer säkert din inspektör även kolla av på din uppkröning. Så träna verkligen stenhårt på det. Jag vet inte hur många cirkulationsplatser ni har i Sollentuna, men i Norrköping har vi väldigt många, en efter en. Så varje gång jag var ute och körde så stötte jag ju på flera sådana och lärde mig då hur jag skulle hantera de på bästa sätt. :)

Och angående din motivering inför nästa. SLUTA! Du vet ju att du kan köra träna bara på det du är osäker på så kommer du se att du kommer att klara av det. Och jag vet att det är lättare sagt än gjort men tro på dig själv. Innan jag gick till min andra uppkörning så visste jag att jag kunde köra men kände ändå att jag inte skulle lyckas. Sen fick min lärare upp mitt självförtroende igen, så det är bra att ha en lektion innan. Eller en vän som kan stötta dig!

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest