Hej alla, jag kan börja med att säga att jag har klarat av teorin, vilket jag gjorde på första försöket där jag fick 59. Men när jag sedan gjorde uppkörningen så kuggade jag. Jag blev helt plötsligt osäker innan jag skulle in i rondellerna och kunde till exempel stanna i onödan. Så min inspektör tyckte inte att jag planerade bra inför de samt att jag därmed inte var miljövänlig.
Därför blev min punkt i protokollet cirkulationsplats. Utöver det så var jag väldigt uppmärksam och hade inga större problem. De mindre felen jag gjorde var att jag krånglade till det lite vid back-parkering samt filbyten. Detta var dock inget han lade stor vikt på.
Jag visste att jag inte hade klarat det när vi parkerade vid trafikverket, så jag förstod honom när han gav mig icke-godkänt. Jag blev såklart ledsen men bokade en ny tid med min körlärare. Vilket är nu den 30/12, alltså precis innan nyår. Datumet passade mig perfekt eftersom mitt mål var att ta körkortet innan årets slut. Men nu är jag väldigt orolig att jag inte kommer att klara av det. Sedan så känner jag även mycket press från nästan alla i min omgivning. Jag vet att jag kan köra men allt kan hända under uppkörningen speciellt nu när det har börjat snöa. Jag har nämligen en tendens av att köra snabbt, även fast jag hade full koll på det under uppkörningen.
Sedan så vill jag verkligen inte ha samma inspektör som jag hade min första gång. Han var inte bekväm när vi körde och verkade vara extra uppmärksam på att jag kanske skulle döda honom när vi närmade oss rondeller. Hahahah kanske inte exakt så men pratade gjorde han absolut inte. Anledningen till att jag inte vill ha honom igen är att jag är rädd att det då blir en större sannolikhet att jag kuggar.
Så jag undrar om ni tror att det är vanligt att få samma inspektör. Och har någon av er några tips jag kan tänka på. Jag behöver verkligen någon som kan lugna ner mig
Är rädd att inte klara av!