Start > Körkortsforum > Vad behöver man läsa på?

Vad behöver man läsa på?

Gäst 2016-01-07 16:06 ! Citera #
Klarade uppkörningen galant :)))
Gäst 2016-01-07 20:19 ! Citera #
Gäst 2016-01-07
Klarade uppkörningen galant :)))
Härligt!! :) :) Grattis!! Kötta teorin, så blir kortet snart ditt!!
Gäst 2016-01-07 22:12 ! Citera #
Gäst 2016-01-07
Jag blev också sjukt stressad! Och jag hade verkligen förberett mig. Att man blir stressad betyder inte att man ej är redo! :x Jag var som sagt stressad, och blev klar 2 min innan tiden gick ut, men klarade mig med 58 rätt. Så tycker inte direkt man ska säga så! TS är medveten om att det var tajt med tid att hinna lära sig allt, och försökte omboka just av den anledningen, så tror inte det behövs fler påtryckningar om att TS ej var redo. Vi har olika åsikter om vad mycket tid är, och vissa kanske blir mer stressade än andra i provsituationer? Det är en sak att ha 50 min på testen man gör hemma, och väl sitta i den där ångestluktande salen på Trafikverket.

Men tråkigt TS att teorin inte ville sig. Bra kämpat iallafall! Plugga på de kunskapsbrister du har. Nästa gång vet du ju iallafall vad det handlar om.

Hoppas att du inte tog alltför illa vid dig. En vacker dag, är körkortet ditt, så försök att res dig upp igen på hästen, så har du det snart! :) Jag tror på dig.
Det är ingen större skillnad att sitta hemma och göra proven än vad det är att sitta i Trafikverkets lokaler och göra det riktiga provet...OM MAN ÄR REDO!..

Blir man stressad så är det absolut ett tecken på att man inte var redo för att göra provet!
Och har han nu satt sig i den positionen själv att inte plugga på i tid så är det han själv som får skylla sig själv..
Hoppas bara att denna person lär sig av sitt misstag! Teorin ska man inte ta med lätthet..
Gäst 2016-01-08 11:27 ! Citera #
Gäst 2016-01-07
Det är ingen större skillnad att sitta hemma och göra proven än vad det är att sitta i Trafikverkets lokaler och göra det riktiga provet...OM MAN ÄR REDO!..

Blir man stressad så är det absolut ett tecken på att man inte var redo för att göra provet!
Och har han nu satt sig i den positionen själv att inte plugga på i tid så är det han själv som får skylla sig själv..
Hoppas bara att denna person lär sig av sitt misstag! Teorin ska man inte ta med lätthet..
Som jag skrev tidigare. Jag var redo, eftersom jag hade pluggat som en tok, och satte provet med 58 rätt. Men pga nervositet samt att jag har vissa svårigheter att koncentrera mig, gick tiden fortare än när man övar hemma.

TS är redan medveten om att provet bokades för tidigt, efter att vi har skrivit här.

Därför tycker jag att det var en onödig kommentar, eftersom TS redan vet det och gjorde det bästa av situationen.

Samt att det enligt mig inte är ett tecken på att man inte är redo om man får tidsnöd. Man måste titta noga på bilderna, och läsa frågorna noga. Tiden går fortare!

Men ser vi till antalet poäng, är det givetvis en annan femma. Då är vi på samma våglängd.

Men att påstå att man inte är redo för att man hamnar i tidsnöd, är inte rätt enligt mig, eftersom man som jag, kanske har koncentrationssvårigheter, eller bara måste tänka extra för att man är nervös.
Gäst 2016-01-08 15:15 ! Citera #
Jag tycker inte att tiden var speciellt snål när man skrev provet, jag har följt denna tråd ett tag nu. Och måste faktiskt säga att jag håller med den ena ”gästen” om att om man är redo att skriva sitt prov så ska man inte hamna i tidsnöd.

När jag skrev provet så hade jag hela 23 minuter kvar att utnyttja när jag hade svarat på alla frågorna, så jag tittade igenom ett par frågor som jag hade markerat. Trots det hade jag 21 minuter kvar när jag kände mig helt klar.

Pluggar man i tid och lär sig teorin på rätt sätt så går det snabbt att svara på 70 frågor :D
Gäst 2016-01-08 20:16 ! Citera #
Jo. Har kanske vart otydlig, men när det var 2 minuter kvar, hade jag först svarat på frågorna, läst allt noggrannt, studerat bilderna noggrannt, och sedan kollat igenom svaren. Hade 2 frågor som var obesvarade pga de var sjukt svåra, så väntade med dom på slutet.

Pluggade i tid, och mycket noggrannt. Djupinlärning is the shit! Så nog har jag lagt ner mig med teorin, och är inte som vissa andra, som skiter i att plugga, och när de klarat provet bränner boken för att teorin är skit.

Pluggar fortfarande teori, för att få kunskaperna att verkligen sitta, för jag vill bli riktigt duktig och ansvarsfull i trafiken.

Så ja, blev kanske ett missförstånd med tiden. Har dock svårt att svara på hur lång tid det var kvar när jag började gå igenom provet, för så mycket minns jag inte. Men när jag hade gjort allt som jag skrev ovan, var det 2 minuter kvar.

Tycker dock fortfarande att det är fel att säga att man inte är redo bara för att man får tidsnöd. Tycker att man met utgår från poängen och vad man egentligen har för kunskaper när man bedömer om man är redo. Vi är somsagt individer. Vissa kan tillexempel vara trögstartade, och kanske inte kommer igång ordentligt förrän en bit in i provet.

Jag kan skriva en hel uppsats om vilka olika problem man kan ha , men det tycker jag inte att jag ska göra. Det skulle nog förmodligen bara vara sjukt ointressant. Dessutom vet jag inte om det skulle föra diskussionen framåt.

Vi har olika åsikter. Och det är okej. Så enkelt är det! :)
Gäst 2016-01-11 19:17 ! Citera #
Tack för alla tips osv. Jag har nu tagit mitt körkort :)
Gäst 2016-01-12 07:54 ! Citera #
Gäst 2016-01-11
Tack för alla tips osv. Jag har nu tagit mitt körkort :)
Åh så roligt! Grattis!!! :)

Kom ihåg att repetera teorin då och då, med tanke på att du fick läsa in den under en kort tidsperiod. Jag repeterar teorin då och då. Men alltså inte lika mycket som man gör innan provet. Men nån gång ibland. Fast det är för att jag vill bli riktigt riktigt duktig på bilkörning.
Maria 2016-01-12 14:11 ! Citera #
Gäst 2016-01-12
Åh så roligt! Grattis!!! :)

Kom ihåg att repetera teorin då och då, med tanke på att du fick läsa in den under en kort tidsperiod. Jag repeterar teorin då och då. Men alltså inte lika mycket som man gör innan provet. Men nån gång ibland. Fast det är för att jag vill bli riktigt riktigt duktig på bilkörning.
Det är viktigt att både repetera teorin samt att köra mycket när man precis har fått sitt körkort.
För du blir ju inte bättre bilförare bara för att du bara pluggar teorin :D
Gäst 2016-01-12 20:12 ! Citera #
Ja givetvis! Kört varje dag sen jag fick kortet för 2 månader sen! (Jag bor ”på landet” därav mycket bilkörning. Hur överlevde man innan körkortet??

Men syftade på att de flesta antagligen bara kör, och läser ingen teori. Men märkte att jag skrev lite otydligt. Körning och teori är ju lika viktigt! :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov