Start > Körkortsforum > Vad behöver man läsa på?

Vad behöver man läsa på?

Sanna 2015-12-28 18:08 ! Citera #
Hej ;) Jag gjorde teoritestet i dag fick 47av 65... :cry: Blev sååå ledsen trodde att jag skulle klara det men gjorde det inte.VAD kan jag göra nu? Fick ett papper på ämnesområden som jag besvarade felaktigt på. Vilken sajt har de närmaste kökortsfrågorna som liknar mest frågorna på de riktiga teoriprovet? Hjälp en som håller på att bli deprimerad :x
Gäst 2015-12-28 19:09 ! Citera #
Gäst 2015-12-28
Dem hade stäng till 3 Jan, har teoriprovet den 5 Jan, tror att jag inte kan ta bort dem/skjuta upp den eftersom båda är betalda...
Så tråkigt! Det bästa du kan göra är att plugga så gott du kan. Och sen när körskolan öppnar 3:e så prata med dom. Förhoppningsvis kanske det går att lösa. Prov går att omboka utan ny kostnad senast 24 h innan provet. Så det borde inte vara omöjligt.

Men plugga och förbered dig för säkerhets skull. Om provet flyttas har du ju åtminstone förhoppningsvis lärt dig nån teori :)
Gäst 2015-12-28 19:11 ! Citera #
Pluggar genom den här sidan isf, håller på att skriva ner saker och ting, man kan bara hoppas att jag inte tappar fokus och gör något annat :D
Gäst 2015-12-28 19:13 ! Citera #
Sanna 2015-12-28
Hej ;) Jag gjorde teoritestet i dag fick 47av 65... :cry: Blev sååå ledsen trodde att jag skulle klara det men gjorde det inte.VAD kan jag göra nu? Fick ett papper på ämnesområden som jag besvarade felaktigt på. Vilken sajt har de närmaste kökortsfrågorna som liknar mest frågorna på de riktiga teoriprovet? Hjälp en som håller på att bli deprimerad :x
Du ska inte lära dig svaren på frågorna!! Du måste läsa boken, och verkligen förstå sambanden. Den bästa sidan är elevcentralen, som man får tillgång till via körskolan.

Inga teoriprov på nätet är lika som dom på trafikverket, eftersom trafikverkets prov är sekretessbelagda. Jag skulle säga att vissa frågor hade jag aldrig sett, medan några var extremt mycket omformulerade. Med andra ord var trafikverkets prov helt annorlunda.

Däremot kunde jag svara på frågorna, tack vare att jag hade läst boken till största delen, men också komplettera med körskolans tester.

Finns inga genvägar. Du måste läsa och förstå innehållet i boken.
Gäst 2015-12-28 19:16 ! Citera #
Gäst 2015-12-28
Du ska inte lära dig svaren på frågorna!! Du måste läsa boken, och verkligen förstå sambanden. Den bästa sidan är elevcentralen, som man får tillgång till via körskolan.

Inga teoriprov på nätet är lika som dom på trafikverket, eftersom trafikverkets prov är sekretessbelagda. Jag skulle säga att vissa frågor hade jag aldrig sett, medan några var extremt mycket omformulerade. Med andra ord var trafikverkets prov helt annorlunda.

Däremot kunde jag svara på frågorna, tack vare att jag hade läst boken till största delen, men också komplettera med körskolans tester.

Finns inga genvägar. Du måste läsa och förstå innehållet i boken.
Elevcentralen är inte bra tycker jag, dåliga bilder (70-talet ringde och vill ha dem tillbaks...) och inga förklaringar när jag svarar fel
Gäst 2015-12-28 21:27 ! Citera #
Gäst 2015-12-28
Elevcentralen är inte bra tycker jag, dåliga bilder (70-talet ringde och vill ha dem tillbaks...) och inga förklaringar när jag svarar fel
Elevcentralen ska lika trafikverkets prov, och där får man inte heller redan på dom rätta svaren.
Har du körkortsboken så kan du hitta alla svar i den.
Linda 2015-12-28 21:44 ! Citera #
:)
Kuggade oxå teorin idag! Sjukt jobbigt! Jag har pluggat mkt, allt sätter inte sej och jag tyckte att jag var logisk men nej!

Nytt test på onsdag! Uppkörningen klara jag på första!
Gäst 2015-12-28 23:45 ! Citera #
Gäst 2015-12-28
Elevcentralen ska lika trafikverkets prov, och där får man inte heller redan på dom rätta svaren.
Har du körkortsboken så kan du hitta alla svar i den.
Hehe, du övertygade mig precis att inte använda elevcentralen. Köper körkortonline nu
Gäst 2015-12-29 01:55 ! Citera #
Aså han frågar vad man ska kunna allt ni skriver är bara du e ej redo blabla ? skit i om han e redo svara på hans fråga så kanske han blir redo?
Gäst 2015-12-29 09:04 ! Citera #
Gäst 2015-12-29
Aså han frågar vad man ska kunna allt ni skriver är bara du e ej redo blabla ? skit i om han e redo svara på hans fråga så kanske han blir redo?
”Aså” det låter mer som att det är du som är ute efter vad man behöver kunna mer än själva TS... Om du läser hela tråden så ser du att TS faktiskt insett att ”hen” behöver hjälp... Eller vadå vet du hur man pluggar egenom 2st böcker på ca 300-500 sidor per bok på ca 1 vecka?? Det kanske går för någon som har bra läshuvud, men har man då också läs å skrivsvårigheter räcker definitivt inte 1 vecka ”uppenbarligen” Det värkar inte som att du vet hur mycket man behöver kunna egentligen.. Det fins inga ”detta MÅSTE du kunna” datorn slumpar ut frågor i alla katogorier, å dom är inte så få heller:

Exempel:

Bilen, körningen, normal körning, körning på motorväg/motortrafikled, i stan, på landet, Tåg/spårvagn, utryckningsfordon, hastigheten på dom olika fordonen, körning i mörker,regn,snö,dimma

Regler, högerregeln, stopp plikten, alla skyltar ca 80-100st, polismans teken, ljussignal, parkeringsskyltar å olika kombinationer

Mänskliga faktorn, alkohol,droger,trötthet,stress, faror i trafiken, oskyddade trafikanter, barn i trafiken...

Så i princip JA du behöver kunna alt..!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest