Mitt bästa tips för teorin är följande:
Läs boken. Stryk under information du anser är viktig. För anteckningar på det du har svårt att lära dig. Jag lärde mig mycket genom att rita bilder. Min teoribok var full av understrykningar och ritade bilder haha.
Fråga också om hjälp av körskolan om det är något du undrar över.
Komplettera teoriboken med teoritesten från körskolan. Deras frågor anser jag är bäst, då dom är mest trovärdiga. När du gjort ett test, gå igenom alla frågor och svar, oavsett om du klarade testet eller ej. Försök förstå varför ett visst svar är rätt.
På detta sätt kommer kunskaperna in genom djupinlärning. Det innebär att kunskaperna kommer fastna. De kommer också att stanna kvar där när du väl har körkortet.
Jag skulle säga att boken är det största hjälpmedlet för teorin, och frågorna är mer som diagnosiska tester, för att man ska se vart man ligger kunskapsmässigt. Men gör helst tester också.
Jag gjorde tester på körskolan + här på körkortonline, men använde mig mest av körskolans tester.
I början hatade jag teorin, och hade attityden att jag ska bränna upp bokjäveln när jag klarade körkortet. Detta eftersom jag aldrig tycktes förstå. Men när jag använde mig av denna metod, fastnade kunskaperna nästan på en gång. Och nu sitter dom där dom sitter
Att omboka provet, visar på ett moget beteende
.
Lycka till i fortsättningen! Skriv gärna hur det går fortsättningsvis