Tänkte börja efter skolans slut eftersom jag hade alldeles för mycket att göra, gick knappt att öppna boken och bläddra. Jag kan dock läsa en sak men sedan glömma det minuten efter.
Ska man skjuta upp uppkörningen då? ????
Jag skulle rekommendera det ja. Anledningen till varför jag väntade och tog körkort året efter mina jämnåriga, var för att jag inte hade tid att plugga för körkortet.
Om du läser något, och sedan glömmer, känns det som du bokat för tidigt.
Allt måste sitta!! Provet är lite klurigt,och det är inga problem om man pluggat. Men att få in teorin på så få dagar, gör det tyvärr tufft att klara det.
Och om du nu skulle klara det, hur har du tänkt dig att klara dig själv om du nästan bara kan lite av reglerna?
Jag vet att det är tufft att gå i skolan och ta körkort. Har varit i din sits. Men det kanske är bättre att flytta fram provet? Hursomhelst kommer det bli pengar, om du behöver göra om.
Det är bättre att vänta, och verkligen sen bestämma sig. Det var när jag verkligen satsade 100% på körkortsplugget, som jag faktiskt lärde mig det. Och på så sätt klarade körkortet på första försöket.
Stressa inte! Har du klarat dig utan körkort i 18 år, klarar du dig några veckor/månader hit och dit. (Min uppkörning blev flyttad, så den tanken hjälpte mig).
Det är ditt körkortsprov, så du gör som du vill. Men du kanske ska tänka efter en gång till. För skulle du mot förmodan klara båda proven, men har kunskapsbrister, blir du farlig i trafiken.
Men nu är chansen minimal att man klarar bägge proven med kunskapsbrister.
Jag skulle faktiskt vilja påstå, att pluggar du en liten stund varje dag, kommer teorin snart sitta. Men till 5:e januari blir det nog tajt. Men du kanske kan satsa på sportlovet eller något.sånt? För jag la ner 1-2 h per dag (hade dock inget i skolan då) på teorin, under 3 månader, och då blev jag godkänd.
Lycka till med pluggandet i vilket fall!