Start > Körkortsforum > Uppkörning Helsingborg/Ängelho…

Uppkörning Helsingborg/Ängelholm

Primme 2015-12-22 20:58 ! Citera #
Hej, har på 2 dagar gjort 2 körprov en i hbg o en i ä-holm. Tyvärr kuggade jag bägge samma inspektör bägge gånger, vilket kändes skönt då var jag ej lika nervös. Har övningskört i ca 10 år (lång o komplicerat historia :( Hur som helst tänkte bara ge er tipset att dom är inte ute efter att kugga någon dom är där för att hjälpa dig med ditt mål. Jag hade oturen att jag missade en höger regel i hbg efter en 90 väg, svänger av och.direkt efter kommer en höger regel som jag ont hinner bromsa på självklart stod där en bil som ville att jag skulle köra vidare men instruktören fick ingripa, och då visste jag inte hur jag skulle reagera. Bilarna är sköna i köra tyvärr hade jag problemet med bromspedalen då jag har stora fötter och v50 är lite kompakt av sig. Hur som helst han förstod mitt problem tyvärr var det redan kört då. Dom har inga problem med att man får motorstopp jag fick det säkert 8 går i rusningstrafik men jag var snabb och löste situationen. Bara hör med instruktör om hur man skall göra. I Ängelholm kuggade jag på 4 vägkorsning med ljus signal. Bilen råkade rulla 2 dm när jag skulle sätta den på bromsen. Skall göra 3 dje försöket början på januari. Men vad jag vill komma fram till är att tipset är, kör som du brukar köra, säg till om du inte vänjer dig vid bilen, dom har förståelse för detta, ha lång uppsikt fram och kolla mycket i speglar o dödavinklen. Var inte rädda för att göra misstag, dom ser till helheten av din körning. Lycka till....jag behöver det i alla fall...alla goda ting är 3. Träna träna träna....
Gäst 2015-12-23 07:20 ! Citera #
Tack och lov för att det faktiskt finns dom som inser varför dom kuggar!

Naturligtvis är det inget kul om det händer, men man blir ju inget bättre av att skylla ifrån sig på bilen, inspektören, staden osv.

Du har kommit ett steg längre genom att du tar till dig av vad inspektören säger!! :)

Öva mer, och lycka till! Skriv gärna hur det gick.
Maria 2015-12-23 09:43 ! Citera #
Bra skrivet av er båda som har skrivit tidigare än mig!
Lycka till med din nästa uppkörning!
Primme 2015-12-28 12:01 ! Citera #
Hej efter 2 kuggade uppkörningen. Och mycket träning på mina svagheter satte jag uppkörningen 3 gången gilt. Ny inspektör och mycket 70 vägs körning i Helsingborg på förmiddagen. Allt flöt på bra och jag var uppmärksam och bered på allt. Förklarade mina tidigare slav och denna inspektören sade klockrent. ” ingen är felfri” Sån skön känsla, lycka till alla därute!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 21:08
4
I går 18:45
4
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor