Vad krävs för att bli av med sitt körkort under prövotiden?
Om man har krockat med en annan parkerad bil i låg hastighet och ingen kom till skada, räcker det för att bli av med körkortet när man är under prövotiden?
Under prövotiden bedöms man på samma sätt som en förare utan prövotid. Den enda skillnaden är att blir körkortet inkallat, måste man alltid göra nya riskutbildningar + förarprov. En förare utan prövotid får oftast tillbaks det utan nya riskutbildningar + förarprov.
Skulle inte tro du blir av med körkortet i detta fall, om du stannade kvar på platsen. Åkte du därifrån däremot, ligger kortet löst om det kommer fram att du är skyldig.
Tack, jag stannade kvar så det är nog inget problem!
Tack, jag stannade kvar så det är nog inget problem!
Skulle jag inte tro somsagt att det är. Bara man gör det man kan för att få tag i ägarn så är det lugnt. Alltså stannar, eller lämnar telefonnummer.
Tänk såhär, vad krävs för att en förare ska bli av mitt deras körkort?
Köra mot rött, smita från en olycka, köra alkoholpåverkad o.s.v.. Samma regler gäller för dom som har prövotid.
Men skillnaden är att dom som blir av mitt sitt körkort kan få tillbaka det, vilket den med prövotid inte får, han/hon måste göra om både teoriprov samt körprov igen..
Hej jag har en fråga jag jar provtidkörkurt en fråga om jag köpa en bil om bilen är avstäld eller körförbyt om polisen stopa mig om jag köra normalt med reglar om polisen stopa mig och ser at jag köra den bil såm jag köpa precis nu .skule jag förlora min körkurt eller vad händer
Mvh
Hej jag har en fråga jag jar provtidkörkurt en fråga om jag köpa en bil om bilen är avstäld eller körförbyt om polisen stopa mig om jag köra normalt med reglar om polisen stopa mig och ser at jag köra den bil såm jag köpa precis nu .skule jag förlora min körkurt eller vad händer
Mvh
Transportstyrelsen som bestämmer. Hör med dom.
Senaste foruminläggen
Rubrik