Start > Körkortsforum > Kuggat andra uppkörningen

Kuggat andra uppkörningen

Gäst 2015-12-18 15:52 ! Citera #
Hejsan allihopa,

Vill bara skriva av mig lite nåstans då jag är så sjukt besviken just nu.

Kuggade idag min andra uppkörning, och det var BARA slarvfel.

Första gången jag körde upp var för 3 veckor sen. (Har klarat teorin) Det jag kuggade på var att jag kom in för fort mot rondeller och korsningar, och även att jag nästan körde på en liten tant som gick över ett övergångsställe, och jag inte hade haft blicken tillräckligt långt fram.

Blev självklart superbesviken när jag kuggade, men jag förstod endå henne. Jag insåg själv att jag faktiskt hade kört lite för fort mot korsningar/rondeller, så jag åkte hem och fortsatte övningsköra och tränade supermycket på detta.

Idag skulle jag då köra upp igen, allt gick sjukt bra. Fick en underbar inspektör och jag körde väldigt bra, även fast jag var helt sjukt nervös. In i kanske halva uppkörningen kommer vi till en rondell (en av alla dessa tusen rondeller som finns i Sollentuna xD). Och dum som jag är får jag totalt HJÄRNSLÄPP när jag ska köra in i rondellen. Jag glömmer helt bort ifall jag ska lägga mig i vänster eller höger körfält. Riktigt dum som jag är lägger jag mig i MITTEN av rondellen. Så sjukt dumt av mig, oavsett om jag fick hjärnsläpp och glömde vilket av körfälten jag skulle ligga i så fattar jag ju själv att jag inte kan ligga och svaja i mitten. Åh herregud, blev så förbannad på mig själv att jag gjorde så och inte bara höll mig till ett körfält. Jag försökte iallafall tänka bort detta, jag kommenterade att det där var riktigt dåligt gjort och att det var ett dumt misstag för att jag fick hjärnsläpp, och så körde jag vidare och fokuserade på att köra bra resten av körningen.

Så när vi då nästan är framme vid Trafikverket igen, det var bara en rondell, en vänstersväng och sen in på parkeringen så var jag klar. Skulle svänga höger i rondellen, så står och väntar pga att det kom bilar från vänster. Även nu får jag totalt hjärnsläpp och bara KÖR, även fast det åker en bil i vänster körfält. Så jag kör ut precis brevid honom istället för att vänta på att han ska köra förbi. Fattar inte varför jag körde ut istället för att bara vänta tills det var tomt på bilar, men det gjorde jag, körde bara ut.. Det var ju ingen fara denna gång eftersom han skulle till vänster och jag skulle till höger men man gör ju inte så.

Vi körde in på parkeringen och han sa att han tyvärr inte kan ge mig körkortet idag, han sa att han hade gillat min körning och att den första missen jag gjort (körde i mitten i en rondell) inte hade gjort så mycket. Men att eftersom jag gjorde min andra miss så gjorde det att han inte kunde godkänna mig.

Jag blev såå ledsen, satt typ helt tyst och lyssnade på när han pratade. Han sa att han var ledsen och önskade mig lycka till nästa gång. Kunde verkligen inte hålla tårarna tillbaka, kände mig så värdelös. Så jag gick till min pappa och fick ännu en gång säga att jag inte klarade det..

Nu i efterhand några timmar efteråt så är jag inte ledsen längre, jag är bara så himla förbannad på mig själv för att jag gjorde såna slarvfel! Jag vet att jag kan köra bil, och att hela uppkörningen gick bra, det var bara för att jag gjorda dessa onödiga slarvfel som jag missade körkortet idag..

Jag var sååå inställd på att få körkortet nu innan året är slut, men finns inga tider alls förrän i Januari.. :(

Menmen, det finns inte så mycket att göra åt.. Får göra ett nytt försök i Januari istället, och förhoppningsvis börja året bra..
Lycka till allihopa med era körkort! <3
Gäst 2015-12-23 13:44 ! Citera #
Hoppas du klarar det nästa gång! :) Lycka till! Har också uppkörning i januari..
Gäst 2015-12-23 21:27 ! Citera #
Äsch, du klarar det säkert nästa gång :)
Det var bara ett par slarvfel och du kommer säkert att kunna rätta dem till nästa gång.
Har också uppkörning i Januari, lycka till^^
Gäst 2015-12-24 13:02 ! Citera #
Gäst 2015-12-23
Äsch, du klarar det säkert nästa gång :)
Det var bara ett par slarvfel och du kommer säkert att kunna rätta dem till nästa gång.
Har också uppkörning i Januari, lycka till^^
”Ett par slarvfel” ??? När man får hjärnsläpp... En sådan person som får hjärnsläpp skulle inte jag vilja ha i trafiken!
Men jag tror att du (trådskaparen) kommer greja det nästa gång om du bara tar det lugnt och andas :)
Mad 2015-12-25 16:54 ! Citera #
Åh de känns som min 3e uppkörning .. Gjorde ett litet fel i en rondell men kommenterade de, de hade inte inneburit att ja skulle bli kuggad men strax efter gjorde ja en riktig tabbe som gjorde at jag blev underkänd ... Men innan dessa fel flöt de på o körningen gick skitbra. Men nya tag bara :)
gäst 2015-12-26 12:03 ! Citera #
Ta det lugnt nästa gång du kör så kommer det att gå bra !! lycka till på nästa uppkörning :)
Trådskaparen 2016-01-07 10:55 ! Citera #
Halloj igen! TS här :)

Tack så mycket, vad gulligt att ni önskade mig lycka till!

Tyvärr så klarade jag inte på tredje försöket heller pga att jag då hade varit för försiktig vid rondeller >.<
Men man ska inte ge upp, när jag satt i bilen på väg hem från tredje uppkörningen så kollade jag direkt på Trafikverket och hittade en ny tid på morgonen dagen efter. Åkte runt i Sollentuna i flera timmar bara för att nöta rondeller.

Och så var dagen inne, var illamående pga nervositet och hjärtat klappade i 180. Så fick jag samma instruktör som jag fick den första gången (då jag var för snabb in mot rondeller och korsningar). Nervositeten släppte aldrig, det var såå jobbigt. Men vi körde ialalfall runt i en 30-40 minuter, allt flöt på fint. Gjorde inga speciella tabbar.

Så parkerar vi vid Trafikverket och jag är beredd att få ett ”Tyvärr...” IGEN (även fast jag hade kört bra). Och så säger hon, superlungt: ”Jaa, det var en godkänd körning. Har du gjort teorin?”. Jag blev helt paff, trodde inte på det hon sa. Var fortfarande i chocktillstånd efter att hon grattat mig och jag var påväg ur bilen, fattade det inte.

Så skulle jag gå över vägen till en annan parkering där min pappa stod och väntade, och han såg direkt på mig att jag hade klarat det. Gick inte att hålla det inne så jag halvsprang fram till honom och han sprang ur bilen och kramade om mig och grät. Det kan vara bland det bästa som finns att ens förälder är såå stolt över en och så lycklig.

Så på FJÄRDE försöket klarade jag det, och jag är sååå lycklig!! Har redan hunnit köra en massa bil själv (tog kortet i tisdags), och det har gått så bra. Kan fortfarande inte förstå att JAG har körkort?!

Vill önska er allihopa lycka till med era körkort! Klarar jag det, kan du också.

Och ge aldrig upp, allt slit kommer vara sååå värt det, det kan jag lova! :D
Jossan88 2016-01-07 13:29 ! Citera #
Trådskaparen 2016-01-07
Halloj igen! TS här :)

Tack så mycket, vad gulligt att ni önskade mig lycka till!

Tyvärr så klarade jag inte på tredje försöket heller pga att jag då hade varit för försiktig vid rondeller >.<
Men man ska inte ge upp, när jag satt i bilen på väg hem från tredje uppkörningen så kollade jag direkt på Trafikverket och hittade en ny tid på morgonen dagen efter. Åkte runt i Sollentuna i flera timmar bara för att nöta rondeller.

Och så var dagen inne, var illamående pga nervositet och hjärtat klappade i 180. Så fick jag samma instruktör som jag fick den första gången (då jag var för snabb in mot rondeller och korsningar). Nervositeten släppte aldrig, det var såå jobbigt. Men vi körde ialalfall runt i en 30-40 minuter, allt flöt på fint. Gjorde inga speciella tabbar.

Så parkerar vi vid Trafikverket och jag är beredd att få ett ”Tyvärr...” IGEN (även fast jag hade kört bra). Och så säger hon, superlungt: ”Jaa, det var en godkänd körning. Har du gjort teorin?”. Jag blev helt paff, trodde inte på det hon sa. Var fortfarande i chocktillstånd efter att hon grattat mig och jag var påväg ur bilen, fattade det inte.

Så skulle jag gå över vägen till en annan parkering där min pappa stod och väntade, och han såg direkt på mig att jag hade klarat det. Gick inte att hålla det inne så jag halvsprang fram till honom och han sprang ur bilen och kramade om mig och grät. Det kan vara bland det bästa som finns att ens förälder är såå stolt över en och så lycklig.

Så på FJÄRDE försöket klarade jag det, och jag är sååå lycklig!! Har redan hunnit köra en massa bil själv (tog kortet i tisdags), och det har gått så bra. Kan fortfarande inte förstå att JAG har körkort?!

Vill önska er allihopa lycka till med era körkort! Klarar jag det, kan du också.

Och ge aldrig upp, allt slit kommer vara sååå värt det, det kan jag lova! :D
Stort grattis!!! :)

Känner igen känslan när man får höra att ens uppkörning är godkänd.
Ta det lugnt och kör så ofta du kan, det gäller nu att ligga i så man får mycket körerfarenhet samt inte tappar sin körförmåga :D

Lycka till!
Caroline 2016-06-13 14:56 ! Citera #
Jag var såååååååå taggad på min andra uppkörning idag. Men fick en surgubbe som instruktör. Kändes som han nervärderade mig så fort vi satte oss i bilen
Ko 2016-11-11 16:42 ! Citera #
Kuggade min första Uppkörning idag på trafiksäkerhet och beteende ” enligt protokollet. Hon sa att jag körde för snabbt ibland, inte enligt hastighetskyltarna, utan i förhållande till trafiksituationen. Ex. Innan rondell saktade jag in la i 2 an och motorbromsade. ...

Man kan ju inte köra hur sakta som heller. Då blir man ju kuggad pga det.

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 05:45
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo