Hejsan allihopa,
Vill bara skriva av mig lite nåstans då jag är så sjukt besviken just nu.
Kuggade idag min andra uppkörning, och det var BARA slarvfel.
Första gången jag körde upp var för 3 veckor sen. (Har klarat teorin) Det jag kuggade på var att jag kom in för fort mot rondeller och korsningar, och även att jag nästan körde på en liten tant som gick över ett övergångsställe, och jag inte hade haft blicken tillräckligt långt fram.
Blev självklart superbesviken när jag kuggade, men jag förstod endå henne. Jag insåg själv att jag faktiskt hade kört lite för fort mot korsningar/rondeller, så jag åkte hem och fortsatte övningsköra och tränade supermycket på detta.
Idag skulle jag då köra upp igen, allt gick sjukt bra. Fick en underbar inspektör och jag körde väldigt bra, även fast jag var helt sjukt nervös. In i kanske halva uppkörningen kommer vi till en rondell (en av alla dessa tusen rondeller som finns i Sollentuna xD). Och dum som jag är får jag totalt HJÄRNSLÄPP när jag ska köra in i rondellen. Jag glömmer helt bort ifall jag ska lägga mig i vänster eller höger körfält. Riktigt dum som jag är lägger jag mig i MITTEN av rondellen. Så sjukt dumt av mig, oavsett om jag fick hjärnsläpp och glömde vilket av körfälten jag skulle ligga i så fattar jag ju själv att jag inte kan ligga och svaja i mitten. Åh herregud, blev så förbannad på mig själv att jag gjorde så och inte bara höll mig till ett körfält. Jag försökte iallafall tänka bort detta, jag kommenterade att det där var riktigt dåligt gjort och att det var ett dumt misstag för att jag fick hjärnsläpp, och så körde jag vidare och fokuserade på att köra bra resten av körningen.
Så när vi då nästan är framme vid Trafikverket igen, det var bara en rondell, en vänstersväng och sen in på parkeringen så var jag klar. Skulle svänga höger i rondellen, så står och väntar pga att det kom bilar från vänster. Även nu får jag totalt hjärnsläpp och bara KÖR, även fast det åker en bil i vänster körfält. Så jag kör ut precis brevid honom istället för att vänta på att han ska köra förbi. Fattar inte varför jag körde ut istället för att bara vänta tills det var tomt på bilar, men det gjorde jag, körde bara ut.. Det var ju ingen fara denna gång eftersom han skulle till vänster och jag skulle till höger men man gör ju inte så.
Vi körde in på parkeringen och han sa att han tyvärr inte kan ge mig körkortet idag, han sa att han hade gillat min körning och att den första missen jag gjort (körde i mitten i en rondell) inte hade gjort så mycket. Men att eftersom jag gjorde min andra miss så gjorde det att han inte kunde godkänna mig.
Jag blev såå ledsen, satt typ helt tyst och lyssnade på när han pratade. Han sa att han var ledsen och önskade mig lycka till nästa gång. Kunde verkligen inte hålla tårarna tillbaka, kände mig så värdelös. Så jag gick till min pappa och fick ännu en gång säga att jag inte klarade det..
Nu i efterhand några timmar efteråt så är jag inte ledsen längre, jag är bara så himla förbannad på mig själv för att jag gjorde såna slarvfel! Jag vet att jag kan köra bil, och att hela uppkörningen gick bra, det var bara för att jag gjorda dessa onödiga slarvfel som jag missade körkortet idag..
Jag var sååå inställd på att få körkortet nu innan året är slut, men finns inga tider alls förrän i Januari..
Menmen, det finns inte så mycket att göra åt.. Får göra ett nytt försök i Januari istället, och förhoppningsvis börja året bra..
Lycka till allihopa med era körkort! <3