Start > Körkortsforum > Det gick vägen trots allt..!

Det gick vägen trots allt..!

Gäst 2015-12-11 16:43 ! Citera #
Hade min första uppkörning idag(11/12) i Kungälv. Var så sjukt nervös och gjorde första missen redan när jag rullat ut från förarprovskontoret..skulle svänga vänster i korsningen och missade en bil som kom från höger :| förarprövaren fick bromsa.
Efter de känndes de som att jag var körd..fortsatte köra redigt nervös nästan intill skakade. När jag inte trodde de kunde bli värre så fick jag stanna i en brant backe där jag skulle starta.. Ja.. De gick ju inte alls bra. Har alltid lyckas starta utan p-bromsen(elektronisk) när jag kört med skolan men nu ville de sig inte alls.. Försökte typ tre gånger utan att komma iväg varpå förarprövaren påpekade att jag kanske skulle ta hjälp av redskap i bilen(p-bromsen) då vi var rätt tungt lastade :lol: han var rätt stor gubben bredvid mig. Hade inte ens tänkt på p-bromsen alls..vid detta laget var jag så nervös/ förtvivlad att jag skakade, lyckades på andra försöket med p-bromsen i och körde vidare upp för backen där jag faktiskt fick stanna på en parkering och förarprövaren sa till mig att stänga av motorn och bara andas och skaka av mig nevositeten. Trodde att han skulle säga åt mig att ” de här funkar inte vi får åka tillbaka”. Jag fortsatte iaf att köra och gjorde inga ”större misstag” men kände mig ändå osäker på min körning, inte alls som när man kör med skolan. Väl tillbaka på förarprovskontoret där jag fick parkera valfritt (vilket inte heller gick helt felfritt). Svängde in till vänster med bara en bil parkerad till höger om mig, fick jag backa ut en gång och rätta till då jag kom lite snett.
Hade inga förhoppningar alls på att bli godkänd när jag stängde av motorn och tog ut nycklarna..men så säger han att ” du är godkänd” :o då brast de för mig och jag började stor gråta och fattade ingenting.. :cry: vet att han pratade om felen jag gjort men mer minns jag inte.. Jag va i sån chock.. Vi skakade hand och jag tackade så mycket.. Gick gråtandes ur bilen där min körlärare väntade..fick knappt ur orden att jag blivit godkänd :o och brast i grått igen :lol:. Med detta sagt så vill jag bara säga att allt är möjligt och att de finns snälla förarprövare :) är så tacksam att jag slipper gå igenom detta igen och jag kmr göra mitt allra bästa för att vara en säker förare:) / nervösa tjejen
diana 2015-12-11 19:25 ! Citera #
8-) Grattis till körkortet!!

Vad skönt att höra att trots missar så går det ändå. Själv har jag min uppkörning i hisingen den 18de. Är hur nervös som helst och är rädd för att kugga då jag kör upp privat och hört så att de flesta kuggar när dom kör upp privat..
ännu en gång grattis!!
Gäst 2015-12-11 19:47 ! Citera #
Så härligt att det gick vägen trots allt!! Grattis! :)
Gäst 2015-12-11 20:22 ! Citera #
Tack så mycket!!! Håller tummarna för dig, glöm inte andas haha :lol:
Gäst 2015-12-14 05:27 ! Citera #
Var det den där sköna inspektören med den goa rösten?
Jag ville nästan se till att jag kuggade när jag körde upp för honom så jag skulle få chans att träffa honom igen :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest