Att bli kuggad är som vardagsmat för mig nu.
Jag körde upp idag och blev kuggad (4e gången) för att jag inte tittade så ofta i bakspegeln men mer på sidospeglarba
det roliga var att jag blev kuggad provet innan för att jag tittade för mycket på bakspegeln och mindre på sidospeglarna.
Jag tänkte att det är situationen som väljer där blicken ska vara.. det fanns nästan ingen trafik bakom mig men mer längre fram..
Det var bara att acceptera läget när inspektören sa att körningen blev icke godkänd. Så himla frustrerande. Jag trodde att jag hade klarat det.
Jag undrar om man kan överklaga beslutet på något sätt? Jag hade blivit missledd av inspektörerna som säger olika.
Klaga an du göra, men det kommer inte leda någonstans eftersom du inte tydligen har tittat olika mycket i speglarna från gång till gång.
Det är jätte viktigt att se
lika mycket i alla speglar, och inte bara i antingen sidospeglarna eller backspegeln..
Så jag tycker att din inspektör gjorde helt rätt. Man måste veta hela tiden vad som finns runt omkring dig när du kör bil, och hur ska du kunna göra det om du kollar mera i en spegeln än att se i alla?
Jag sveper med blicken mellan alla speglar när jag är ute och kör, jag börjar med att kolla i vänster sidospegel för att sedan kolla i backspegel och avslutar med höger sidospegel..
Så det är bara för dig att träna på att låta din blick titta lika mycket överallt, annars kommer du aldrig bli godkänd!