Start > Körkortsforum > Min uppkörning Sollentuna

Min uppkörning Sollentuna

ia 2015-12-07 22:44 ! Citera #
Hej alla :) Idag tredje gången gillt var det min tur i Sollentuna.
Jag fick inspektören som jag hade första gången jag kuggade. Berättade det för han och han var väldigt snäll och peppade lite med ” nya tag idag ” osv.

Min rutt :
Från trafikverket fick jag backa ut i en vit golf diesel ( ogillar diesel bilar, dom flyger fram :P ) svänga höger sedan vänster och i korsningen vänster igen. La mig i höger körfält för jag fick anvisning mot Danderyd. Genom andra rondellen svängde jag mot Täby genom tunneln ( 90 km/h i den ) sedan efter den blir det 100 km/h. Svängde av vid hagby och uppe vid ” korsningen ” svängde jag vänster mot upplands Väsby sedan efter ett tag in på en liten väg, vända och sedan in på landsvägen igen. 70 väg. Sedan tillbaka mot sollentuna, tror jag svängde mot danderydsvägen nu, hamnade i ett villaområde där jag skulle högst upp i backen sedan backa runt hörnet en bra bit in. ( hatar och backa runt hörn, men idag satte jag den bästa någonsin! ) sedan var det tillbaka till trafikverket parkera med att bara köra rakt in, backade och rättade till. Sedan var det klart!! Super skönt och den känslan att äntligen ha fått det där körkortet är obeskrivlig, var som flera tusen kilo som föll från axlarna. Så jobbigt och dåligt man mått för kuggade uppkörningar, stress, pengar etc.

Diesel bilarna för övrigt tycker jag får en att flyga fram och dom känns väldigt o-eko. I 50 km/h låg jag på 3:an och 4:an ville den verkligen inte ha i.
Motorbromsen kände man inte riktigt av, och även här fick man gasa på ordentligt för att komma iväg.
Bara man tänker på att inte vara snål med gasen så ska det gå galant!! ( Om man aldrig kört diesel förr. ) Ångrar att jag inte fick chansen att testa en diesel innan min uppkörning, det hade hjälpt väldigt mkt. även fast man direkt lärde känna bilen och kände vad den ville ha.
Mvh
ia 2015-12-07 22:46 ! Citera #
En kul grej :
Kuggade på min andra för jag låg för nära en lastbil, men räknade högt 1001, 1002 etc. Kunde även inte köra om för hade solen rakt i ansiktet så såg inget, sa det till henne men hon tyckte att jag gott hade haft tid att göra det osv.

Idag var det lika strålande sol och samma scenario. Han höll med och tyckte att det inte heller var en bra idé att köra om.
Så det handlar väldigt mycket om vem man får, att dom kan ta hänsyn till en / sikten. :)
Gäst 2015-12-11 23:23 ! Citera #
Hämtade körkortet idag :-)))
Gäst 2015-12-12 02:38 ! Citera #
Stort grattis! :)
Gäst 2016-04-19 12:27 ! Citera #
Vad hette din inspektör? Grattis:)
Gäst 2016-09-11 01:44 ! Citera #
Krister :)
Gäst 2016-09-11 11:01 ! Citera #
Hade också en Krister, en riktigt schysst snubbe

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo