Start > Körkortsforum > Längd på lektion?

Längd på lektion?

Gäst 2010-06-02 01:59 ! Citera #
I Karlstad är alla lexioner 35 minuter, jag upplever det en aning för kort medans en dubbel kan kännas lite lång. Jag tror att 45-50 minuter skulle passa mig bäst, men jag har inte prövat det än.
Gäst 2010-06-08 00:18 ! Citera #
På min trafikskola kör vi 40 minuter per lektion, och jag kan tycka att det är lite för lite, därför har jag bokat in dubbla lektioner efter varandra. Jag tror definitivt att det är en fördel att köra lite mer intensivt i 80 minuter. Att starta, parkera och stanna tar sin tid det också. Eller om du hamnar i bilkö eller dylikt. Att köra en längre lektion kan säkert vara påfrestande och jobbigt för oss när vi är så koncentrerade under så lång tid, men efteråt kan man vila och låta allting sjuka in. Det funkar! ;)
lydiajoh 2010-06-13 19:45 ! Citera #
40 minuter, blir billigare och enligt mig så räcker 40 minuter gott och väl.
Elin 2010-06-15 15:16 ! Citera #
Min lektion är 70 minuter, känns ganska lagom. Man hinner med mer än en 55 minuters lektion utan att man hinner bli trött och ofokuserad!
Johan_08 2010-06-15 18:00 ! Citera #
45 minuter, räcker alldeles lagom för min del - Bra tidsmässigt då jag blir lite lätt rastlös ;)
ElinD 2010-06-17 15:10 ! Citera #
Jag kommer också få 45 minuterslektioner under min intensivkurs. Jag tror det är rätt lagom, då man inte orkar fokusera allt för länge. det handlar ju om att lära in, och precis som i vanliga skolan sjunker intresset och orken en bit in på lektionerna. Men sen finns det ju vissa moment i körningen som kräver längre sammanhängande tid.
Gäst 2010-06-17 20:40 ! Citera #
Hej

Jag tycker att man ska ta 140min, alltså en dubbel dubbel som man brukar säga. Jag lärde mig mycket mer när jag körde så!
Motor 2010-08-25 19:01 ! Citera #
Där jag går är lektionerna 50 minuter. Jag brukar tycka att det är kort, känns som man inte hinner med så mycket man skulle önska. När lektionen är slut tänker man redan. Har inte provat nåt annat men känns som man skulle orka hålla fokus ett tag till, för mig är det inte som att sitta i skolan då man inte orkar så länge.
Malinn 2010-08-30 15:06 ! Citera #
Jag tar s k dubbellektioner som är 70min långa. Tycker det är perfekt, man hinner en hel del utan att hinna bli allt för trött. Det bästa är nog att man halverar antal tillfällen man måste ta ledigt från skolan.. det är ganska stor skillnad på 7 eller 14 exempelvis!
Idag hann jag till exempel med både körning på motorväg, köra konslalom(manöverbana), 3 parkeringssätt (köra in, backa + fickpark.) och lite allmän stadstrafikkörning. Lagomt :)
boboo 2010-09-05 19:22 ! Citera #
De körskolor jag har hört med säger att de ofta kör med dubbellektioner när det är 30-40 min/lektion men jag tycker att lagom är bäst! min örskola är det 55 min och jag tror efter en timma så tappar man fokus och blir för trött.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo