Längd på lektion?
Jag har 55 minuters lektioner. Den körskolan jag körde på först hade 70 minuter och de tyckte jag nästan var bättre. För mig tar det alltid en liten stund att ”bli varm i kläderna” och komma in i körningen, så för min del vill jag ha så lång lektion som möjligt.
Någon gång har jag även kör 2x55 minuter och det har varit superbra. Mitt tips är att försöka få dubbellektioner, precis som någon över har skrivit, då lär man sig dubbelt så mycket.
Jag har 50 min körlektioner och tycker att det är ganska bra.
Hej! På min trafikskola kör vi 40 minuter per lektion, och jag kan tycka att det är lite för lite, därför har jag bokat in dubbla lektioner efter varandra. Jag tror definitivt att det är en fördel att köra lite mer intensivt i 80 minuter. Att starta, parkera och stanna tar sin tid det också. Eller om du hamnar i bilkö eller dylikt. Att köra en längre lektion kan säkert vara påfrestande och jobbigt för oss när vi är så koncentrerade under så lång tid, men efteråt kan man vila och låta allting sjuka in. Det funkar!
Det beror på, dubbel lektion är bra om man vill hinna med mycket samma dag. annars är 55 minuter helt perfekt!
Jag tycker att 60 minuters lektioner är väldigt bra, för då hinner man åka bort en bit, så att man t.ex. kan komma bort till landsvägar, motorvägar mm. och man hinner med mycket mer än vid en 40 min lektion.
/Sledgehammer
Jag rekommenderar dubbel lektioner, dvs 80 minuters lektioner, tycker 40 min är alldeles för kort, man hinner inte göra mycket innan man åker hem igen.
Men vill man lära sig mycket på en lektion så tycker jag 80 min är bäst.
Jag går i en trafikskola í en annan ort än där jag bor. dom tar lite mindre lektioner men längre och det tycker jag är bra. vi har 60min till ett bra pris med. anser det är den perfekta tiden pga om man fortsätter ännu mer blir man trött i huvudet.
Jag har en känsla av att det beror på vad man ska göra, så om man kör på en trafikskola med 40 minuters lektioner kan man väl alternera. Ska man bara åka runt hörnet för att öva parkering så kör på 40 minuters lektioner men om man ska öva mindra landsväg och behöver köra en bra bit, så kör med längre lektioner.
Där jag för tillfället går så är en enkel lektion på 35 min och en dubbel då på 70 min. Jag tycker det är bra att blanda enkel och dubbellektioner, jag brukar ta en dubbellektion tex när vi nästa gång ska köra något svårt moment eller ett moment som tar längre tid. Nu ska jag också för min egen skull ta en dubbellektion dagen innan uppkörningen för att känna mig säkrare och kanske mindre nervös.
Mvh
Min enkel lektion är 40min och dubbel på 80min. En dubbellektion gör att man hinner mer till exempel när det är dags för lands- och motorvägskörning. Oftast finns det också lite tid över för andra frågor och små övningar som man kan pressa in under den tiden t.ex. yttre- och inrekontroll, parkering med mera.
Senaste foruminläggen
Rubrik