Jag måste vara annorlunda. Jag tyckte det inte alls var läskigt, för mig kändes det så naturligt. Kändes bara bra att äntligen få köra själv.
Däremot fick jag de första dagarna massa motorstopp, och då hade jag ändå övningskört med våra bilar hemma + körskolan. Men jag har istortsett kört varje dag sen jag klarade körkortet, och nu uppstår motorstopp mer sällan. (Har haft körkort lite mindre än en månad).
Mitt tips är att ta det lugnt. Får du motorstopp så blir det snarare värre av att stressa upp sig. Ta ett djupt andetag, och starta motorn och gör ett nytt försök. Inte alltid kul att blocka massa bilar, men motorstopp får alla nån gång, o det är bara att ta det lugnt. Det kommer bli bättre o bättre.
Nu sa ingen att det var läskigt att köra ensam utan att det var nervöst
Självklart längtar man till att få köra ensam, och det faller sig rätt naturligt att man är nervös dom första gångerna
Själv har jag har körkort nu i 8 månader, och aldrig fått motorstopp.. Får man det så är det bara att starta om och köra vidare, inget att stressa upp sig för. För det händer som sagt alla, oavsett om man har haft körkort 1 månad eller i 15 år