Start > Körkortsforum > Tankar kring säkerhet?

Tankar kring säkerhet?

katten 2009-08-31 21:14 ! Citera #
Jag funderar mycket på säkerheten i den egna bilen med last osv. Jag har just gjort hakbanan och då blivit ännu försiktigare. Jag har hund och den ska jag ha i en hundbur. Men jag funderar på övrg last. Jag sa ha ett sånt galler som man har mellan bakluckan och baksätet, men funderar även på ett näta att fästa själva lasten med. Är det dyrt med dessa nät? Måste man köpa märkestillbehör eller finns det universal på tex biltema? Hur tänker ni om säkerhet? Tips på hur man lastar säkert?
gummybear 2009-09-12 16:19 ! Citera #
Hör av dig till biltema via telefon, de kan säkert hjälpa dig med din fråga.

Angående hur du lastar säkert i just detta fall så är mitt tips att inte bygga för mycket på höjden då detta kan rasa vid kraftig inbromsning.
Försök också att inte bygga för mycket på långsidan då detta lärr flyger omkring i kurvor utan lägg det lågt, tajt och håll dig till en kortsida av bagageluckan. Om du har väldigt mycket packning och inte så många passagerare, lägg lite i baksätet, helst vid utrymmet för fötter och så sätt är du säker på att det inte flyger fram vid kraftig inbromsning.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo