Start > Körkortsforum > Hjälp mig snälla..Uppkörning/S…

Hjälp mig snälla..Uppkörning/Södertälje/ NORTÄLJE

Vero 2015-12-03 13:10 ! Citera #
Kuggade precis på uppkörningen i Södertälje.
Hade problem med bilen i storsätt växlingen osv det var inte samma sak det var seg att växla komma upp i fart vågade inte riktig gasa på för att det kändes att man gjorde tillräcklig eftersom motorn lät! Åh blir så ledsen verkligen..

den ända lediga tiden för uppkörning är i NORRTÄLJE innan jag åker iväg.. Ska vara borta i 2månader så vill klara detta annars förlorar jag min godkända teoriprov och måste börja om ingen om jag inte klarar det här.

Snälla snälla kan någon berätta hur det är där? Har någon kört där? Stränga? Svåra vägar ?
Har aldrig varit där men var tvungen att ta den ända lediga som fanns :( ska bara ge allt.
Gäst 2015-12-03 13:17 ! Citera #
Norrtälje är betydligt stressigare och svårare än att köra i lätta Södertälje :)
Det är fler bilar att hålla koll, det kommer bli svårare moment för att det är mera att hålla koll på..

Men kan du köra bil så ska du klara av det ändå.
Beklagar att du kuggade idag, lycka till i Norrtälje! :)
LC 2015-12-03 13:24 ! Citera #
Kuggade också precis i Södertälje . Blir så jävla arg DET FINNS INGA TIDER!!!!!!!
Vero 2015-12-03 13:26 ! Citera #
Alltså blir så ledsen!!! Inga tider
Vad var problemet? Gillar inte dem där bilarna minns inte ens vilken bil det var
LC 2015-12-03 13:30 ! Citera #
Det är jobbiga jävla Volvo bilar.
Gäst 2015-12-03 13:35 ! Citera #
Vad var det du kugga på?
LC 2015-12-03 13:54 ! Citera #
Jag backade tydligen för jävla snabbt. Och sen blev jag osäker för att en lastbil hade stannat av på vägen och vägen var lite smal och det kom många bilar från motsatt riktning varav en lastbil som var först, han helljusade mig men blev ändå osäker om jag skulle köra eller inte . Jag kan inte sånna här oskrivna regler, jag har aldrig haft körkort tidigare i mitt liv. Någon har heller aldrig talat om för mig hur det där går till. Hur i helvete dka jag veta det? Så då blev det ”Brist på samspelning med andra trafikanter”

Hon jag körde med var så jävla dryg där i slutet också att jag inte orkar. ”Du är så Jövla osäker i din körning att hade det kommit fram ett barn på vägen hade du ringt din mamma o frågat vad du skulle göra”
säger man ens så? Riktigt uppmuntrande liksom.

Blir så jävla arg .

Vad kuggade du på?
Gäst 2015-12-03 22:03 ! Citera #
LC 2015-12-03
Jag backade tydligen för jävla snabbt. Och sen blev jag osäker för att en lastbil hade stannat av på vägen och vägen var lite smal och det kom många bilar från motsatt riktning varav en lastbil som var först, han helljusade mig men blev ändå osäker om jag skulle köra eller inte . Jag kan inte sånna här oskrivna regler, jag har aldrig haft körkort tidigare i mitt liv. Någon har heller aldrig talat om för mig hur det där går till. Hur i helvete dka jag veta det? Så då blev det ”Brist på samspelning med andra trafikanter”

Hon jag körde med var så jävla dryg där i slutet också att jag inte orkar. ”Du är så Jövla osäker i din körning att hade det kommit fram ett barn på vägen hade du ringt din mamma o frågat vad du skulle göra”
säger man ens så? Riktigt uppmuntrande liksom.

Blir så jävla arg .

Vad kuggade du på?
När du backar så behöver du bara ha krypfart, allt annats är bara onödigt..
Gällande lastbilen så ska du släppa fram dom andra först eftersom en stillastående bil räknas som hinder. Och då ska man stanna om det ”hindret” finns på din sida.

Håller dock med om att inspektören verkade vaknat på fel sida, men om hon ser och känner att du kör osäkert så är du inte redo för att få körkort ännu. Men det är bara att träna mera...

Vart fick du köra?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:28
4
I dag 14:22
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest