Start > Körkortsforum > Klarat körkortet - vad gör man…

Klarat körkortet - vad gör man nu?

Gäst 2015-12-01 16:01 ! Citera #
Klarade mitt körkort för ett tag sen. Men jag kan inte riktigt glädjas över det. Det känns liksom väldigt tomt. Man har liksom gått på körskola, och verkligen gått all in för körkortet. Och nu är allt slitet över. Slitet kan jag vara utan, men jag blir mest ledsen när jag tänker på att jag inte får träffa min körlärare något mer. Det är väl det som gör mig mest ledsen, och jag vet inte vad jag ska göra.

Är det nån mer än jag som känner likadant? :?
Gäst 2015-12-01 20:37 ! Citera #
Jag trodde att jag var den enda. Jag har körkort i 2 veckor nu och jag könde mig riktigt depri och och ledsen, eftersom allt som kände så spännande var plötsligt borta.
Gäst 2015-12-01 21:10 ! Citera #
Gäst 2015-12-01
Jag trodde att jag var den enda. Jag har körkort i 2 veckor nu och jag könde mig riktigt depri och och ledsen, eftersom allt som kände så spännande var plötsligt borta.
Ja precis! Så känns det verkligen. Nu är liksom spänningen slut. Och man har ingen att dela framgångarna i bilkörningen med längre. Så skönt ändå att man inte är den enda som känner så.
Maria 2015-12-01 23:14 ! Citera #
Jag känner igen mig i er, kände exakt samma sak när jag hade klarat fått mitt körkort.
Allt slit, allt skrattande och alla körlektioner med min körlärare var nu över.. Kände en enorm tomhet...

Men efter 2 veckor på egna ben så träffade jag min lärare på stan och han undrade hur det gick med körningen.
Sa som det var att det var både läskigt och väldigt tomt i bilen utan hans sällskap, han skrattade och sa att det är jätte viktigt att du kör så ofta du kan för att få körerfarenhet. Och du vet att du alltid är välkommen in till körskolan för att fika och prata om du känner att du behöver det..

Och eftersom jag bor 4 mil från körskolan så visste jag att det var ett sätt för honom att få ut mig i trafiken, men jag har varit och fikat på körskolan nu 2 gånger och tycker det går lättare och lättare att köra utan min körlärare bredvid :)
Gäst 2015-12-17 07:18 ! Citera #
Ja, alltså jag har väl kört bil i stort sett varje dag sen jag klarade körkortet, och körningen i sig går bra. Men det är just det att det stundvis känns tomt, och jag saknar verkligen körlektionerna.

Tanken på att försöka hälsa på på skolan har slagit mig, men det känns nästan som man kanske stör eller gör bort sig, ifall läraren har lektion just då.

Men nu när det gått en månad, och jag fortfarande känner likadant, kanske jag faktiskt borde masa mig dit. Jag vet inte om det kommer hjälpa men.
Maria 2015-12-17 09:12 ! Citera #
Gäst 2015-12-17
Ja, alltså jag har väl kört bil i stort sett varje dag sen jag klarade körkortet, och körningen i sig går bra. Men det är just det att det stundvis känns tomt, och jag saknar verkligen körlektionerna.

Tanken på att försöka hälsa på på skolan har slagit mig, men det känns nästan som man kanske stör eller gör bort sig, ifall läraren har lektion just då.

Men nu när det gått en månad, och jag fortfarande känner likadant, kanske jag faktiskt borde masa mig dit. Jag vet inte om det kommer hjälpa men.
Självklart ska du besöka skolan, och skulle din lärare vara upptagen just då så är det inte mycket att göra. Han blir nog bara glad över att se en gammal elev klara sig själv :)

Min gamla lärare vart jätte glad nr jag dök förbi, så jag tror din skulle uppskatta det lika mycket :)
Gäst 2015-12-17 13:25 ! Citera #
Jo. Får väl fundera hur jag vill göra. Grejen är den att min lärare var inte med på min uppkörning, så vi fick väl inte direkt något avslut, så egentligen skadar det väl aldrig att gå dit. Men av nån anledning tar det emot. Jag vill liksom ha ett ärende och ”råka” springa på han. Men får se. Får kanske ta mod till mig och gå dit ändå.
Maria 2015-12-17 13:44 ! Citera #
Gäst 2015-12-17
Jo. Får väl fundera hur jag vill göra. Grejen är den att min lärare var inte med på min uppkörning, så vi fick väl inte direkt något avslut, så egentligen skadar det väl aldrig att gå dit. Men av nån anledning tar det emot. Jag vill liksom ha ett ärende och ”råka” springa på han. Men får se. Får kanske ta mod till mig och gå dit ändå.
Äsch det spelar väl ingen roll om du har ett ärende eller inte för att du ska besöka körskolan. Känner dock igen det där med att inte fått ett avslut med körläraren då jag inte heller hade min lärare med mig till min uppkörning, han var tyvärr upptagen med att ha en ny teoriundervisning med nya färska körelever, så jag fick åka bort till trafikverket med en annan lärare som jag aldrig hade haft förut.

Om du vill ha en ”ursäkt” för att komma förbi körskolan så kan du ju alltid säga att du är ute för att köpa julklappar, och nu när du var i närheten så kunde du svänga förbi och önska god jul :)
Gäst 2015-12-17 17:06 ! Citera #
Maria 2015-12-17
Äsch det spelar väl ingen roll om du har ett ärende eller inte för att du ska besöka körskolan. Känner dock igen det där med att inte fått ett avslut med körläraren då jag inte heller hade min lärare med mig till min uppkörning, han var tyvärr upptagen med att ha en ny teoriundervisning med nya färska körelever, så jag fick åka bort till trafikverket med en annan lärare som jag aldrig hade haft förut.

Om du vill ha en ”ursäkt” för att komma förbi körskolan så kan du ju alltid säga att du är ute för att köpa julklappar, och nu när du var i närheten så kunde du svänga förbi och önska god jul :)
Jo. Låter ju iofs bra! Skönt att man inte var den enda som fick åka med en annan lärare till trafikverket.

Jag ska ta mig en riktig funderare. Vore på ett sätt skönt att åka dit, för att förhoppningsvis kunna få ett avslut. Men jag är lite blyg av mig, så skulle väl mest känna mig bortgjord.

Men ska somsagt fundera. Och man kan ju somsagt alltid skylla på att man har något ärende, och bara ville kika in!

Vet att ingen kommer döda mig om jag går dit, men känns lite så haha.
Maria 2015-12-17 22:53 ! Citera #
Gäst 2015-12-17
Jo. Låter ju iofs bra! Skönt att man inte var den enda som fick åka med en annan lärare till trafikverket.

Jag ska ta mig en riktig funderare. Vore på ett sätt skönt att åka dit, för att förhoppningsvis kunna få ett avslut. Men jag är lite blyg av mig, så skulle väl mest känna mig bortgjord.

Men ska somsagt fundera. Och man kan ju somsagt alltid skylla på att man har något ärende, och bara ville kika in!

Vet att ingen kommer döda mig om jag går dit, men känns lite så haha.
Haha.. Vet precis vad du menar, jag är också väldigt blyg och nästan lite osocial av mig, men jag tog mig i kragen och gick raka vägen in när jag kom dit så man inte står utanför och tänker om man ska gå in eller inte :)

Det kommer kännas otroligt skönt för dig när du går därifrån och veta att du har visat ditt körkort för din körlärare :D

Jag håller på dig, och vet att du kommer göra det ;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo