Start > Körkortsforum > Tycker inte samma som handleda…

Tycker inte samma som handledaren

XxXx 2015-11-27 12:58 ! Citera #
Jag ska övningsköra privat med min pappa och vi har lite olika meningar på vart vi ska köra för första gången. Det är tänkt att jag ska lära mig dragläget och krypkörning, och detta vill jag göra på en lite större parkeringsplats där jag då också kan styra lite hur jag vill (höger och vänster). Men pappa vill att vi ska köra fram och tillbaka längst radhusens garageer, dvs ca 2 bilars bredd plus farthinder. Dessutom måste jag backa för att vända bilen vid ena sidan och på andra sidan finns en vändplats. Jag vill liksom bara börja med att lära mig köra framåt och inte behöva tänka på att backa.
Så jag undrar väl lite om jag ska göra som pappa säger för att han trots allt är min handledare eller ska jag stå på mig för att få övningsköra på en plats där jag känner mig säkrare på?
Gäst 2015-11-27 14:28 ! Citera #
Klart att du ska börja köra på en parkeringsplats om du känner dig säkrare där. Det är också bättre eftersom du inte kommer hindra andra bilar i samma grad.
Gäst 2015-11-27 18:19 ! Citera #
Jag tycker att du kan följa din pappas råd eftersom ni bara ska ha dragläges fart.. Du kommer knappt köra fortare än 7 km/h, men när ni ska träna på att växla mellan 1-2-3 så kan det vara bra att ha lite större område att träna på :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo