Start > Körkortsforum > Boka halkan själv

Boka halkan själv

Gäst 2015-11-23 20:07 ! Citera #
Hej! På min körskola så måste man få godkänt fram tills moment 7 för att få boka halkan. Jag är godkänd enda tills moment 5. Jag har kört på trafikskolan i 2 månader nu och jag orkar inte vänta. Jag vill boka halkan själv eftersom tiderna tar slut så fort, jag vill ta körkortet i december och just nu ser det väldigt tajt ut då det knappt finns tider kvar för halkan.

Så min fråga är, borde jag boka halkan själv? Kommer min körskola bli ”arga” på mig om jag bokar den själv?
Gäst 2015-11-23 22:22 ! Citera #
Jag hade inte äns börjat på trafikskolan och jag bokade själv halkan det gick bra så jag blev godkänt men tänk på att du ska kunna till godogöra dig på den får du nån kärringstop så blir du kuggad på risk 2
Maria 2015-11-24 09:11 ! Citera #
Ja du kan strunta i att vänta på din körskola, men bryter du eran överenskommelse så kan du få boka allt själv i fortsättningen. Jag tycker att du har på tok för bråttom med att hinna bli klar, låt det ta den tid det tar.. Varför stressa?!!

Så låt körskolan sköta allt, dom ser ju trots allt hur långt du har kommit med din körning och kan bedöma om du är reda eller inte...
Gäst som skrev inlägget 2015-11-24 15:27 ! Citera #
Frågade precis min körskola via instagram och dom svara såhär: ”Du får absolut boka halkan själv, vi har endast våra krav för bokning via skolan då det är bra om man har nått en viss nivå i sin körning sen innan”


Så det är bara att boka va?? Vad tkr ni?
Gäst 2015-11-24 23:24 ! Citera #
Gör som du vill, men skriv inget negativt om du nu skulle kugga halkan.. Vilket i säg är ganska så svårt, men det finns folk som har lyckats med det :)
Gäst 2015-11-25 09:47 ! Citera #
Haha, varför ska jag skriva ngt negativt? äsch jag avvaktar lite till, hoppas bara det finns tider kvar i december... Och JAG personligen skulle aldrig sätta mig i en bil om jag inte var säker på min körning, puss.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest