Start > Körkortsforum > Att kugga i Sollentuna

Att kugga i Sollentuna

Junior 2015-11-23 18:14 ! Citera #
Hej!

I skrivande stund har jag samma känsla som många av er har/haft precis innan ni skall köra upp. Nästa vecka är det min tur och jag känner hur nervositeten i mig ökar.

Jag har läst att det är väldigt många som kuggar på uppkörningen i Sollentuna, privatister såväl som de som övat genom körskola. Är det någon här som har erfarenhet av att ha kört upp i Sollentuna och kuggat? Vad var det de kuggade er på?
Erik 2015-11-23 18:50 ! Citera #
Jag ska köra upp där imorgon, kan försöka komma ihåg att återkomma här om jag kuggar.
Jag har kört med trafikskola i området där uppkörningen kommer att ske.
Junior 2015-11-23 19:30 ! Citera #
Jättetack, hoppas på det bästa, berätta hur det gick!
Gäst 2015-11-23 23:11 ! Citera #
Kuggat två gånger i Sollentuna.. Har tid igen om 2 v där
Gäst 2015-11-23 23:13 ! Citera #
Blev kuggad på att jag låg för nära en lastbil på motorvägen ( men kunde ej köra om pga trafik + dålig sikt med vädret ) men räknade högt 1001 1002 1003 men, lärarna som är utbildade i detta så bara och ta till sig :)
Andra gången råkade jag lägga mig i en bussfil men märkte detta direkt & Bytte, tyvärr så funkade inte det :/
Junior 2015-11-24 00:12 ! Citera #
Personen före det senaste inlägget, varför kuggade du?
Gäst 2015-11-24 00:37 ! Citera #
Det var jag som skrev :)
Men bara du är fullt fokuserad och verkligen redo så kommer det gå galant ska du se!:) många rondeller, ena är det tillåtet att ligga i höger körfält runt hela så se till och träna mycket på dom, fick åka i kanske 10 rondeller ( fram tillbaka lite här o där ) på båda uppkörningarna.
Och glöm inte döda vinkeln i alla svängar, dom slaktar en annars haha!
Erik 2015-11-24 14:19 ! Citera #
Har precis kört upp och klarade det utan problem.
Jag har ju gått på en körskola som ligger i närheten och de har låtit mig övningsköra runt i området där jag körde upp.

Om du går på trafikskola och lärarna bedömer att du är redo att köra upp så ska det nog inte vara några problem. Det var inte alls lika utmanande som jag trodde.
Dessutom är de väldigt vana med personer som är rejält närvösa, och de tar extra hänsyn mot dig om du är nervös.
Gäst 2015-11-24 16:10 ! Citera #
Grattis!!:) vill du berätta din rutt/ vad du fick Göra?
Erik 2015-11-24 20:38 ! Citera #
Den enda kollen jag fick göra var att kolla kylarvätska, så att det var rätt mängd i.
Sedan körde jag mot Täby längs med norrortsleden, svängde av mot Täby kyrkby. In på ett industriområde som heter Midgård, över järnvägen som roslagsbanan går på. Vände på en passande plats, tillbaka igen, innan jag fick åka ut på motorvägen så fick jag svänga av på ett ställe med parkeringsplatser och fickparkera.
Efter det åkte vi ut på motorvägen, samma väg som vi kom, tillbaka till Trafikverket i Sollentuna, parkerade, körkort klart.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor