Start > Körkortsforum > Handledarkursen och riskettan

Handledarkursen och riskettan

madeleinel 2009-08-31 15:26 ! Citera #
Jag är en tjej som under min körkortsutbildning både har behövt gå handledarutbildningen med min pappa, men också riskettan. Detta har medfört att körkortet blivit extra dyrt, då jag dessutom tagit ganska mycket lektioner vid körskolan.
Är det någon mer än jag som funderat och tänkt på att man på något vis skulle kunna kombinera dessa två kurser?
Jag själv tyckte att båda kurserna mer eller mindre liknade varandra, vi såg likdadana filmer osv.

Nu vet jag att riskettan ska göras i slutet av utbildningen, och handledarkursen gör man ju i början av utbildningen. Men det borde det ändå inte gå att lösa på något annat vis? Inte bara för att hålla kostnaderna nere utan också för att se till att eleverna verkligen tillgodogör sig utbildningen?

Hör gärna på era funderingar!

Kram
yetpak 2009-09-01 18:51 ! Citera #
Det kommer nog tyvärr inte hände, trafikskolorna vill ha så mycket pengar det går av oss, jag tyckte riskettan var helt onödig faktiskt
sYra 2009-09-09 19:31 ! Citera #
Jag tyckte också att riskettan var helt onödig.
billyblue 2009-09-10 22:55 ! Citera #
Det är väl just därför att man ska tillgodogöra sig utbildningen som man ska göra riskettan senare
jag tror du kan ta in riskettan bättre om man har lite ’kött på benen’
än i början av utbildningen då många inte vet ett piss om någonting :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov