Start > Körkortsforum > Från första lektionen till pro…

Från första lektionen till provet

idachan 2009-08-31 00:22 ! Citera #
Hur lång tid tog det för er ungefär? Är lite nyfiken...
(Skriv gärna om ni övade privat, privat/skola eller bara skola) :)
gummybear 2009-09-12 16:13 ! Citera #
Personligen kan jag inte säga något om tid, har övningskört privat, inga ekonomiska resurser inprincip och har hållit på i fyra år.

Men en vän till mig tog intensivkurs och det tog henne en månad från att inte ens ha startat en bil, men då var det ritkigt intensiv träning.

Kör du privat bör du räkna med två stycken uppkörningar i genomsnitt, tyvärr. Detta lär kanske ta två månader, sedan minst 4 för att lära dig köra. Så om du verkligen är på det, kanske 6-7 månader. Ett år om du vill ha lite fritid också. Sen har ju såklart vissa en ren givenhet för att kunna köra.
Gäst 2009-11-15 20:48 ! Citera #
Kört en dryg månad privat, 2 lektioner på körskola senaste veckan veckan och det kommer krävas totalt cirka 10 innan jag gör provet i början på januari!

lycka till!
Gäst 2009-11-16 12:49 ! Citera #
Hej! För mig tog det ungefär 3 månader. Körde både privat och på körskola men mest på körskolan (13 lektioner).
Peenny 2009-11-18 14:51 ! Citera #
Jag började köra hemma för längesedan. körde ungefär 10 gånger hemma. började på körskola i början av september. Och mitt körkort är beräknat till februari. längtar fruktansvärt mycket (:
jet 2009-11-24 01:04 ! Citera #
Jag har kört över ett år nu. Planen var att köra så mycket som möjligt privat med egen bil. Men så pajade bilen och jag blev pappaledig vilket fördröjde körkortet. Nu har jag snart köpt 15 lektioner och är redo att köra upp.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest