Start > Körkortsforum > Uppkörning inspektörns mobil r…

Uppkörning inspektörns mobil ringde under hela halva uppkörningen

Gäst 2015-11-19 15:47 ! Citera #
Hej

Undrar om det är rätt av en inspektör att ha på sin mobil under en uppkörning och att den ringer hela tiden och inspektören sätter varken på ljudlös eller stänger av bara trycker av efter många signaler gått fram . Det fick mej att bli riktigt distrahera under min halva uppkörning. Jag sa till slut du får lov att svara i mobilen om du vill då säger han nä jag svarar sen . Sen när vi hade kört klart frågade jag ingick mobil ringandet i uppkörningen ? nä oki tyckte det va lite respektlös att ha inspektörens mobil ringandes hela tiden tappa ju focus på högsta volym me . Min trafiklärare som va med blev jätte arg och tyckte sådär håller man inte på . Man sätter antingen på ljudlös eller stänger av mobilen . Nån som varit me om detta under sin uppkörningen ?
Gäst 2015-11-19 16:01 ! Citera #
Har inte varit med om detta själv, men tycker att man som inspektör ska ha telefonen på ljudlös/avstängd o ta samtal sen. Annars kan ham ju inte göra sitt jobb riktigt (kanske tex missar något) och eftersom det skedde flera gånger är det ju inte alls bra! Hade det hänt en gång och han typ glömt ljudet på är väl en annan sak.

Hur gick uppkörningen förutom telefonringandet?
Gäst 2015-11-19 16:20 ! Citera #
Halva uppkörningen gick galant sen när hans mobil börja ringa börja jag bli ofocuserad och tappade mej i en korsning och glömde blinka en gång . Annars var han trevlig och bra tyckte jag som inspektör dom två sakerna fick mej bli kuggad men jag sa till han att jag tappade focus rejällt när din mobil ringde hela tiden blev han bara tyst för min trafiklärare sa me till han . Så sa han jag tyckte för övrigt gjorde du allt bra mm men doma två tabbarna tyvärr bli icke godkänt . Men bara ta nya tag tro mej jag kommer säga om jag skulle få samma inspektör om han kan vara så vänlig att ha sin mobil på ljudlös under min uppkörning .
Gäst 2015-11-19 18:28 ! Citera #
Så töligt! Verkligen inte okej om det var så att du kuggade pga att du gjorde misstag för att du blev störd. En inspektör tycker jag inte ska ha telefonen på. Hade som sagt vart en annan sak om han glömt telefonen på, men jag anser inte att man glömmer under en halv uppkörning.
Yajirou 2015-11-19 18:50 ! Citera #
Om du blev ofokuserad då hans telefon ringde, är du säker då på att du inte förlorar ditt fokus någon gång du ska skjutsa någon när du väl har körkort? Enligt mig så ska inte småstörningar hindra en person från att kunna köra ordentligt. Fast är man nervös så kan vad som helst hända. Bara du inte faller i en grupptryck när du väl har kortet.
gäst 2015-11-20 14:58 ! Citera #
Svar till Yajirou

Jag kalla inte detta för små störning att under halva uppkörningen mobilen ringer konstant skulle inte bli störd om det ringde lite granna men halva uppkörningen det va faktiskt riktigt störande och jag har ringt nu trafikverket och berättat om min sitvation som jag var med om . Och dom sa klart och tydligt under en uppkörning ska en inspektör ha sin mobil telefon avstängd eller på ljudlös så där brast han som inspektör att ha den på. Min trafiklärare hade med ringt om detta för han blev rasande och tyckte detta va respektlös. Så jag ska få en ursäkt och nästa gång slippa betala för min uppkörningen för sånt här får inte ske under en uppkörning.

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov