Hej! Asså jag har panik just nuu! Fick mitt körkort för nästan 2 veckor sen. Jag har inte kört jätte mycket efter det, men ikväll när jag körde gissa vad som hände?? Allt gick bra men kände sj att bilen körde trögt... när jag va framme så märkte jag att jag hade GLÖMT att ta upp parkeringsbromsen, UNDER HELA RESAN!!
Jag ät fett besviken på mig själv och vet att pappa oxå är det eftersom jag bokstavligen förstörde hans bil...
Min fråga är om detta hänt någon här inne?...
Aj, jäklar vad tråkigt Maria. Jag förstår att det känns för jävligt, såklart, men du är absolut inte den första som gjort ett sådant misstag, och heller inte den sista. Skit händer! Förhoppningsvis har din pappa försäkring på bilen, så det kunde ha varit värre.
Det är bara att komma igen! =)
Oj skulle stå ta NER parkeringsbromsen*
Men jaa Rickard fett tråkigt faktiskt brukar alltid ha otur
Du är absolut inte ensam om att göra den tabben, jag gjorde samma sak på min egna bil när jag fick mitt körkort. Dock åkte jag inte hela resan med handbromsen åtdragen då jag ser väldigt tydligt på ikonen som är stor och sitter bredvid hastighetsmätaren att den lyste. Men jag kände mig bra dum
Men gör man inga misstag så kan man inte lära sig
Har också gjort det misstaget, dock bara en gång när jag backade ut ur garaget.
Man kan på ett enkelt sätt se till att inte göra det ingen och det är att bara se till att allting är klart innan man startar bilen. Dvs, bältet på, handbromsen nere och växeln i rätt läge. Då är det bara att starta och köra.