Start > Körkortsforum > Tiorin

Tiorin

Feven 2015-11-12 14:00 ! Citera #
Jag klarade min uppkörning för en månad sen och gjort tiorin idag för femte gången. Jag har läst boken hur många gånger som helst samt gjort frågorna på datorn. Väldigt besviken och vill inte heller ge up. Vad tycker ni vad jag ska göra för att klara tiorin så fort som möjligt? Ledsen tjej.
Gäst 2015-11-12 15:34 ! Citera #
”Tiorin”? Inte konstigt att du inte klarar TEORIN när du inte ens kan stava till det.
Gäst 2015-11-13 00:04 ! Citera #
När jag läser ditt användarnamn misstänker jag att vi är från samma land lol.

Det bästa? Alla tycker olika. Men läs igenom alla regler på den här hemsidan och hemsidor som har väglagar och allt. Läs ordentligt. Så att du fattar. Inte bara komma ihåg det.

Det är viktigt att du förstår VARFÖR och NÄR (regler gäller), du kommer du automatiskt komma ihåg allt.

- Tex, när gäller högerregeln? Och när gäller den inte? Och, om du är vid ett trafikljus och ska svänga vilket ljus säger att du inte behöver väja/vänta för trafiken som kör åt andra hållet? (svar: ”PIL ljuset”. Bara när ljuset visar en PIL alltså, inte när det är en pil och grön cirkel bakom den eller bara grönt ljus), annars måste du väja/vänta. osv osv.

Så läs på den här hemsidan.

Om du har läst boken gå igenom den en gång till. Bläddra iallafall.

Sen gör testet på den här hemsidan. Våga ha fel, för då kan du se vad du fick fel och VARFÖR det är fel.

Sen om du har tid och vill kan du gå till ett bibliotek eller ladda ner Bonniers Trafikskola eller låna nåt annat teoriprogram därifrån. Om du vill ladda ner gå in på piratebay.org

Dåligt tips kanske, men det bästa jag kan ge. Du klarar det!
feven 2015-11-14 13:48 ! Citera #
Tack för tipsen. Tror också nog att jag blir nervös men ska försöka mitt bästa. Nej jag ska inte ge upp än.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor