Idag hade jag min andra uppkörning som jag kuggade (har även kuggat två st teoriprov) var så himla nervös innan jag kom till trafikverket och försökte andas lungt och tänka att det går bra men det gick ju inte.
Tillslut kom uppkörningsmannen (hade samma som tidigare uppkörning) jag slapp göra säkerhetskontrollen och det gick bra när vi körde iväg från trafikverket men när vi kom till en korsning där jag skulle stanna och kolla åt båda hållen innan jag kunde köra vidare så fick jag motorstopp så bilen ’’Hackade’’ lite framåt och då drog nervositeten igång men tänkte att dom inte kan kugga för en sån liten grej, allt flöt sedan på fram tills nästa korsning vid landsväg där väjningsplikt märket fanns, det var en en uppförsbacke och jag stod med uppfång och väntade på att de skulle bli fritt från trafik, men precis när jag ska köra ut så kommer det en epa traktor (?!) och jag tänker att jag hinner före den eftersom den var så pass långt borta.
fick köra stadstrafik och avfart från motorväg och rondell (cirkulation) och sen när jag ska svänga in på trafikverket så har jag en känsla av ’’jag kommer bli underkänd igen’’ och som sagt blev det så... jag blev kuggad på att jag inte accelerera för fort när jag svängde ut (där epa traktorn kom ifrån) och att jag inte hade full koll bakåt när jag skulle byta till höger körfällt... men läraren tyckte att jag förklarade bra varför jag uppträdde som jag gjorde i situationerna
Hur ska jag göra för att minska min nervositet inför uppkörningen? jag är aldrig nervös när jag kör med min lärare på trafikskolan, för det är min enorma nervositet över att jag måste klara uppkörningen då den är så viktig för mig.
tacksam för tips.