Start > Körkortsforum > Underkänd två gånger

Underkänd två gånger

Gäst 2015-11-10 11:15 ! Citera #
Min handledare säger att han inte kan göra mer för mig eftersom jag kör bra medan jag kör med honom. Men när jag kör på uppkörningen sätter nerverna igång och allt går jättedåligt.

Finns det några tips eller liknande på hur man slappnar av inför en uppkörning eller något jag behöver tänka på för att slappna av? Blir alltså stel som en pinne..
Erik 2015-11-10 13:17 ! Citera #
Ta det bara lugnt och se det som en utmaningar att visa att du köra så bra som du vet att du kan. Försök få kontakt med den du kör upp med.
Gäst 2015-11-10 15:23 ! Citera #
Jag tror det har med tron på dig själv att göra samt rädslan att misslyckas. Mitt tips är att kör så mycket du kan hemma så att du känner dig jättetrygg bakom ratten och sedan tänka ”jag kan det här”, ”jag klarar det här”. Konstigt nog så påverkas våra prestationer av vårt tankesätt. Ställ dig själv också frågan ”vad är det värsta som kan hända?” Jag menar vad är det då egentligen? Att du krockar eller kör av vägen, men risken är inte speciellt stor. Din körlärare säger dessutom att det inte finns mera han kan göra för dig. Vilket betyder att du definitivt har kompetensen till att klara körkortet. Det viktigaste du ska tänka på innan är att ”det värsta som händer är att jag kuggar” och om man kuggar vad händer då? Du gör om det. Jag känner människor som kört upp säkert fem gånger men vad gör det? Förstår att det känns drygt och att du tappar ditt självförtroende. Men tredje gången gilt tror jag! :D Tänk också på kritiken du fått från de tidigare du körde upp med och försök undvik samma misstag igen.

Nästa gång du ska köra upp ha inställningen att ”det gör inget om jag kuggar”, ”jag är bäst på det här” och mitt slutgiltiga råd lite brutalt men ”det finns så jävla många idioter som har körkort” och om alla dessa puckon har körkort kommer du också få ett. Det är faktiskt sant finns så mycket usla bilförare i trafiken.

Och försök slappna av ta några djupa andetag innan du ska köra. Lycka till! Det kommer gå fint!
Gäst 2015-11-30 21:25 ! Citera #
Tack för alla svar! Klarade äntligen uppkörningen denna Tisdagen. Kändes fantastiskt!
Tack så hemskt mycket igen för att ni lade ner tid till att skriva på min ”tråd”. Det var jättesnällt.
Mer omtänksamma människor som ni behövs!
Tack så hemskt mycket igen!

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I går 17:09
3
I går 10:11

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest