Start > Körkortsforum > Min väg till körkortet!

Min väg till körkortet!

Mackan 2015-10-29 18:11 ! Citera #
Det tog fyra uppkörningar tills jag tillslut fixade körkortet! Såhär gick det för mig!

1.

Efter att jag hade klarat teorin på första försöket så var det dags för första uppkörningen. Själva körning gick bra och det som satte käppar i hjulet denna gång var backparkeringen som gick väldigt dåligt. Kom felplacerad från första början och jag försökte rätta till det men då det kom flera bilar så kom även stressen smygande. Det gick tillslut men det tog alldeles för lång tid för backparkering samt att jag brast i avsökningen när jag skulle parkera. (Kuggad).

2.

Andra uppkörningen gick även den bra körmässigt. Tills jag körde mot rött ljus. Riktigt slarvigt. Jag körde långsamt fram och stannade vi rödljuset för att sedan krypa iväg på 1an för att köra till höger. Inspektören bromsade såklart och sa att det fortfarande var rött. Så onödigt. (Kuggad)

3.

Tredje gången missade jag en högerregel samt en 50 skylt. Så jag passerade den i 70. Kuggade på dessa moment. Samt så hade jag lite för bråttom i min körning. Stressen gör att jag kuggar ännu en gång.

4.

Denna gång körde jag upp i en annan ort. Jag hade två timmars körning med min lärare innan uppkörningen. Första timmen gick riktigt dåligt. Jag stressa mig igenom situationer helt i onödan och satte käppar i hjulet för mig själv. Så vi tog en paus. Vi åt lite lunch och prata ut. Efter det gick det bättre och bättre och jag blev lugnare och lugnare ju mer jag körde. När det väl var dags för uppkörningen så fick jag med mig det lugnet. Och uppkörningen gick riktigt bra! Stressen var som bortblåst och jag var 100% fokuserad på vad jag gjorde. Så jag blev godkänd!

Igår var jag ute på min första biltur helt själv! Helt underbart :) Tror jag körde runt i 4 timmar. Vilken frihetskänsla!

Ni som kämpar.. Ge inte upp! Stressen gjorde att jag kugga dom tre första uppkörningarna. Men blir du av med stressen och tar det lugnt så kommer det gå bra :)
Gäst 2015-10-29 18:16 ! Citera #
Grattis mackan
Gäst 2015-10-30 22:15 ! Citera #
Grattis!
Fortsätt att behålla lugnet när du är ute och kör på egen hand.
För du verkar ha en tendens till att ha lite bråttom annars :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor