Hej allesammans!
Det är såhär att jag ska skriva teoriprovet om en vecka. Tidigare har jag tagit det med ro, men nu börjar jag bli riktigt nervös. Börjar tom få sömnsvårigheter, och vaknar på nätterna och får nästan tvångstankar att jag måste plugga inför det även på natten.
Jag vet själv att på natten ska man sova. Oftast brukar nya kunskaper inte fastna så bra när jag är såhär orolig inför något. Det jag försöker lugna mig med, är att det gör inget om jag inte klarar det. Det finns ju fler chanser. Men kan ändå inte släppa oron. Litar inte på att jag kan tillräckligt.
Har läst boken flera gånger, men ska försöka läsa den igen, eftersom jag fortfarande hittar viktiga detaljer som jag inte sett förut. Jag har även klarat alla tester på körskolan med 66-68 rätt på senare tid. Men det är som att jag inte tror på mig själv ändå, trots att jag anser att jag ändå har relativt goda förutsättningar för att klara mig. Men tror allt bottnar i att jag är så orolig för att misslyckas. Jag vill ju verkligen klara det (som alla vill).
Är det nån av er som har tips eller något sånt? Uppenbarligen fungerar inte mina metoder för att komma ner i tillräckligt lugn stressnivå, för att kunna plugga. Till saken hör att jag går i skola på distans, så är hemma hela dagarna, vilket gör att tankarna flyger iväg ännu mer.