Start > Körkortsforum > Hjälp! Jag är så himla nervös!…

Hjälp! Jag är så himla nervös! :(

Gäst 2015-10-26 22:50 ! Citera #
Hej alla,

Jag ska snart för tredje gången göra både teoriprovet och uppkörningen och jag känner mig jättenervös! Jag har pluggat genom alla böckerna en gång (och jag vet inte om jag ska göra igen det) och jag håller på med teorifrågorna som jag har blivit klar med, alltså har fått 100% på allt. Men jag vet inte om det räcker, tror ni att frågorna komma att vara formulerade samma som teorifrågorna som man får från körskolan eller är den ’’riktiga’’ provet är svårare?

Hjälp jag behöver lite tips, jag vet inte vad jag ska göra mer! håller på att få panikattack! :( :scared:
Gäst 2015-10-26 23:46 ! Citera #
Gäst 2015-10-26
Hej alla,

Jag ska snart för tredje gången göra både teoriprovet och uppkörningen och jag känner mig jättenervös! Jag har pluggat genom alla böckerna en gång (och jag vet inte om jag ska göra igen det) och jag håller på med teorifrågorna som jag har blivit klar med, alltså har fått 100% på allt. Men jag vet inte om det räcker, tror ni att frågorna komma att vara formulerade samma som teorifrågorna som man får från körskolan eller är den ’’riktiga’’ provet är svårare?

Hjälp jag behöver lite tips, jag vet inte vad jag ska göra mer! håller på att få panikattack! :( :scared:
Kan börja med att säga att frågorna kommer absolut vara annorlunda formulerade än vad du är van vid.
Men kan inte säga om dom kommer lättare eller svårare att förstå än vad din körskola hade då jag inte gått på den skolan :)

Min körskola hade blandat, vissa frågor var lättare än det riktiga provet, medans andra var toksvåra.
Det hade körskolan gjort med flit för att man verkligen skulle lära sig, och sedan kunde dom ha en text till en bild som inte alls hände ihop, och det var bara för att dom ville att eleverna skulle läsa varje fråga noga :D

Om du kommer klara provet eller inte vet jag inte, men för din skull hoppas jag det, jag läste körkortsboken 3 gånger, samt gjorde alla data prov på körskolan och en del prov härinne på körkortonline,se
Men frågorna härinne är alldeles för lätta, så dom röknar jag bara som ett bra bas komplement :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo